Memur ve emekliye bedel ödetiliyor
TÜİK’in açıkladığı Ocak ayı enflasyon rakamlarını değerlendiren BASK Genel Başkanı Bayram Zengin, ısmarlama enflasyon oranının bedelinin memur ve emeklilere ödetildiğini söyledi





Memur ve emekli çaresiz
Piyasada temel tüketim maddelerindeki el yakan kontrolsüz fiyat dalgalanmaları memur ve emeklileri çaresiz duruma düşürmüştür. Memur ve emekliler aile fertlerinin karşısında da çaresiz durumdadır. Yetkili ancak etkisiz sendikaların "tarihi bir toplu sözleşme" diye imzalamış oldukları 6. Dönem toplu sözleşme yürürlüğe girdiği ilk aydan itibaren hükmünü yitirmiştir. Ek zam adı altında sadaka niyetine verilen yüzde 2.5'luk artışla birlikte alınan yüzde 7.5'luk artış ilk aydan erimiştir. TÜİK, Merkez Bankası veya Hazine ve Maliye Bakanlığı hangi açıklamayı yaparsa yapsın ekonomi yönetiminin vatandaş nezdinde inandırıcılığı kalmamıştır. 4 kişilik bir ailenin açlık sınırının yılın ilk ayında asgari ücrete denk hale geldiği bir ortamda ücret adaletinden ve sosyal devlet ilkesinden bahsetmek anlamsız hale gelmiştir. Çözüm yolu bellidir. Memur ve emeklilerinin aylık ve maaşlarına acilen yüzde 50 artış yapılmalı, enflasyon tek haneli rakamlara ininceye kadar akaryakıtta olduğu gibi enflasyon kayıplarına karşı eşel-mobil sisteme geçilmelidir.













































































