Menülere de 'elektrik zammı' geliyor
Elektrik zamlarının ardından Türkiye genelinde esnaf zor günler yaşıyor. TESK Başkanı Bendevi Palandöken, elektrikte "esnaf tarifesi" isterken, TÜRES Başkanı Ramazan Bingöl de "Faturaların maliyetini menülere yansıtmaya başladık. Müşteri sayısı hızla azalıyor" diye yakındı





Müşterinin ayağı kesildi
TESK Başkanı en küçük esnafın bile enerji tüketimin fazla olduğunu belirtirken Tüm Restoranlar ve Turizmciler Derneği (TÜRES) Başkanı Ramazan Bingöl'e göre bu dönemde çalıştırılan ısıtıcılar da esnafın maliyetlerini oldukça zorluyor. Üstelik Bingöl, çoğu restoran ve kafede müşterinin konforu için kullanılan ısıtıcıların getirdiği ek maliyetin şimdiden menülerdeki fiyatlara yansımaya başladığını söyledi. "Müşteriye 'ısıtıcıyı açamayız' diyemezsiniz. Her işletme müşterisinin en rahat koşullarda yemek yemesini ister. Müşterinin de talebi bu yöndedir. Kışın soğuk ortamları ısıtmak, yazın da sıcak ortamları soğutmak zorundayız. Ama bu konforun da bir bedeli var. İşletmeciler bunu karşılayamaz. Çoğu restoran ve kafe elektrik faturalarında bu yükü menülerine eklemeye başladı bile" diyen TÜRES Başkanı Bingöl'e göre son yaşanan durum pandemiden daha kötü. Bingöl, "Daha önce yaşamadığımız bir durumu yaşıyoruz. Haftada iki defa bir restorana giden müşteri artık bir defa gelebiliyor. Müşteri sayıları hızla azalıyor. Vatandaşlar da çok haklı. Hangi restoranla konuşsak aynı bildirimi alıyoruz maalesef" şeklinde konuştu.














































































