Mercedes'in kâr yılı
2011, Mercedes için 125 yıllık tarihinin en parlak yılı oldu. Mercedes, 2011'de 100 milyar Euro ciro, 6 milyar Euro da kâr elde etti. Bu rakamlar, dünyanın en eski otomobil imalatçısının bugüne kadarki en başarılı rakamları
11.02.2012 00:00:00
YENİ MESAJ - BERLİN
Euro krizi ve ekonomik durgunluk yüzünden Avrupa piyasasının sınırlarına dayanması, dünyaca tanınmış Alman otomotiv şirketlerini yükselen piyasalardaki yatırımlarını arttırmaya itiyor. Mercedes de öncelikle Kuzey Amerika, Asya ve Macaristan'da yatırım yapacak.
Mercedes Grubu'nun (Daimler) Yönetim Kurulu Başkanı Dieter Zetsche, Almanya'daki rakiplerine meydan okuyor. 2011 yılını rekorlarla noktalayan dünyanın en eski otomobil imalatçısı, rakipleri BMW ve Audi'ye hodri meydan dedi. Daimler'in amacı, daha başarılı olan bu iki büyük ismi önümüzdeki yıllarda yakalayarak pahalı otomobil segmentinde yeniden bir numara olmak. Merkezi Stuttgart'ta bulunan grup en geç 2020 yılında birincilik kürsüsüne çıkma iddiasında. Yönetim Kurulu Başkanı Zetsche, farkı hızla kapatmaya başladıklarını savundu.
Ancak Daimler Yönetim Kurulu Başkanı, Audi ve BMW'nin de önümüzdeki yıllarda gaza basacaklarını, model paletlerini genişleteceklerini ve maliyeti düşüreceklerini de hesaba katmak zorunda. Ama Daimler'in patronu, lüks otomobil piyasasının bir numarası olma iddiasından vazgeçmiyor. Zetsche, “Armutun pişip ağzımıza düşmesini beklemiyoruz. Ama bunu başaracak kapasiteye sahip olduğumuzdan eminim. İşimizi doğru yaparsak, bu güçlü markanın hakkını verip, koyduğumuz hedefi tutturabiliriz” dedi.
Mercedes rakiplerini yakalama çalışmalarında başka şirketlerle de işbirliği yapıyor. Örneğin Renault -Nissan ile. Aynı zamanda da piyasaya yepyeni segmentler üreten modeller çıkarıyor. Bu yıl piyasaya altı yeni Mercedes çıkacak. Yeni A klas Mercedes özellikle gençleri çekecek tarzda tasarlanmış. Elektrikli otomobiller de artık Mercedes'in gözdeleri arasında. Elektrikli Smart yaz başında piyasaya çıkacak ve Almanya satış fiyatı 20 bin Euroyu aşmayacak.
Mercedes en çok Kuzey Amerika ve Çin piyasasına güveniyor. Ancak Mercedes'in otomobil piyasasındaki ağırlığını arttırması kolay olmayacak. 2012'de daha fazla otomobil satmayı planlayan Alman şirketinin daha fazla kâr etmesi ise zor olacak. Çünkü yeni modeller için milyarlarca Euroluk yatırım gerekiyor. Bu nedenle şirket yönetimi 2011'deki başarısını tekrarlamaya çalışacak. Mercedes, kuruluşunun 125'inci yılında satış hasılatını 100 milyar, kârını ise 6 milyar Euroya çıkardı.
Euro krizi ve ekonomik durgunluk yüzünden Avrupa piyasasının sınırlarına dayanması, dünyaca tanınmış Alman otomotiv şirketlerini yükselen piyasalardaki yatırımlarını arttırmaya itiyor. Mercedes de öncelikle Kuzey Amerika, Asya ve Macaristan'da yatırım yapacak.
Mercedes Grubu'nun (Daimler) Yönetim Kurulu Başkanı Dieter Zetsche, Almanya'daki rakiplerine meydan okuyor. 2011 yılını rekorlarla noktalayan dünyanın en eski otomobil imalatçısı, rakipleri BMW ve Audi'ye hodri meydan dedi. Daimler'in amacı, daha başarılı olan bu iki büyük ismi önümüzdeki yıllarda yakalayarak pahalı otomobil segmentinde yeniden bir numara olmak. Merkezi Stuttgart'ta bulunan grup en geç 2020 yılında birincilik kürsüsüne çıkma iddiasında. Yönetim Kurulu Başkanı Zetsche, farkı hızla kapatmaya başladıklarını savundu.
Ancak Daimler Yönetim Kurulu Başkanı, Audi ve BMW'nin de önümüzdeki yıllarda gaza basacaklarını, model paletlerini genişleteceklerini ve maliyeti düşüreceklerini de hesaba katmak zorunda. Ama Daimler'in patronu, lüks otomobil piyasasının bir numarası olma iddiasından vazgeçmiyor. Zetsche, “Armutun pişip ağzımıza düşmesini beklemiyoruz. Ama bunu başaracak kapasiteye sahip olduğumuzdan eminim. İşimizi doğru yaparsak, bu güçlü markanın hakkını verip, koyduğumuz hedefi tutturabiliriz” dedi.
Mercedes rakiplerini yakalama çalışmalarında başka şirketlerle de işbirliği yapıyor. Örneğin Renault -Nissan ile. Aynı zamanda da piyasaya yepyeni segmentler üreten modeller çıkarıyor. Bu yıl piyasaya altı yeni Mercedes çıkacak. Yeni A klas Mercedes özellikle gençleri çekecek tarzda tasarlanmış. Elektrikli otomobiller de artık Mercedes'in gözdeleri arasında. Elektrikli Smart yaz başında piyasaya çıkacak ve Almanya satış fiyatı 20 bin Euroyu aşmayacak.
Mercedes en çok Kuzey Amerika ve Çin piyasasına güveniyor. Ancak Mercedes'in otomobil piyasasındaki ağırlığını arttırması kolay olmayacak. 2012'de daha fazla otomobil satmayı planlayan Alman şirketinin daha fazla kâr etmesi ise zor olacak. Çünkü yeni modeller için milyarlarca Euroluk yatırım gerekiyor. Bu nedenle şirket yönetimi 2011'deki başarısını tekrarlamaya çalışacak. Mercedes, kuruluşunun 125'inci yılında satış hasılatını 100 milyar, kârını ise 6 milyar Euroya çıkardı.