Mermer ihracatında hedef Latin Amerika
Mermerde dünyanın en güçlü rezervlerine sahip ülkesi Türkiye, geçtiğimiz yılı 1 milyar 910 milyon dolarlık ihracatla tamamladı
03.03.2019 00:00:00





Sektörün 2017 yılı ihracatı ise 2 milyar 50 milyon dolardı. Mermer sektöründeki son durumu değerlendiren Mamet Madencilik Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Selçuk Çevik, Çin'e ihracatın 2018 yılında kendi iç pazarında yaşadığı sıkıntılar ve diğer ülkelerle olan gümrük problemleri nedeniyle 945.7 milyon dolardan 773.8 milyon dolara gerilediğini kaydetti.
Buna karşılık ABD'ye ihracatın 294.4 milyon dolardan 299 milyon dolara, Suudi Arabistan'a ihracatın ise 104.6 milyon dolardan 105.9 milyon dolara yükseldiğini ifade eden Selçuk, "Bu yıl genel olarak fiyatların yükseleceğini öngörüyoruz. Yükselen fiyatlarla birlikte Türkiye'nin mermer ihracatı da yükselişe geçecek" dedi. Mermer ihracatında fiyatların yanında yeni pazarlar bulma konusunun da çok önemli olduğuna işaret eden Selçuk, özellikle Latin Amerika'nın büyük bir potansiyeli olduğunu kaydetti.
Türk şirketlerinin Panama'yı üs haline getirerek Latin Amerika ülkelerine ulaşabileceğini belirten Selçuk, "Mermerde en zengin ülke biziz ve elimizde çok önemli bir değer var. Türkiye'de 660 çeşit mermer çıkıyor. Eğer elimizdeki pazarları çeşitlendirebilir ve daha fazla ülkeye gidebilirsek sektörü de çok daha ileriye taşıyabiliriz" dedi.
Çevik, Türk mermerinin çok kaliteli bir mermer olmasına karşın özellikle markalaşma anlamında ciddi sıkıntılar olduğunun altını çizdi. Dünyadaki mimarların Türk taşını yeterince tanımadığını belirten Çevik, özellikle İtalya'nın bu konuda çok önemli bir marka olduğunu kaydetti. Mermerde kalite standardı konusunun da çok önemli olduğunu kaydeden Çevik, yurtiçinde Türk mermerine bir standart oluşturulması gerektiğini kaydetti.
Çevik, "Marmara Adası'ndan çıkan mermer dünyada Marmara Mermeri olarak bilinmesine karşın tüm firmalar bunu farklı farklı isimlerle satıyor. Benzer şekilde Burdur bölgesinden çıkan 3 farklı taş da çeşitli isimlerle satılıyor. Bizim her bölgenin mermerini tek marka olarak satarak kaliteyi yükseltme ve markalaşma şansımız var" diye konuştu.
SELİM AYANOĞLU/İSTANBUL
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.