TaksimYenikapı arasında yapımı süren İstanbul Metrosu'nun, Unkapanı geçişini sağlayacak köprü projesine Anıtlar Kurulu'ndan onay alamayan İstanbul Büyükşehir Belediyesi, yeni proje için dünyaca ünlü İspanyol asıllı mimar Santiago Calatvara'ya teklifte bulunacak.
Mevcut proje beğenilmedi
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Dursun Ali Çodur, Anıtlar Kurulu'nun mevcut köprü projesini beğenmediği ve İstanbul'un siluetine de uygun bulmadığı için izin vermediğini belirtti.
Yeni bir köprü projesini dünyaca ünlü İspanyol mimar Santiago Calatvara'ya yaptırmak istediklerini ifade eden Çodur, İsviçre'de yaşayan ve aynı zamanda bir heykeltıraş ve arkeolog olan mimarın, Yunanistan'ın Olimpik Spor Tesisleri'nin tamamını yaptığını kaydetti. Çodur, "devrin Mimar Sinan"ı olarak tanımladığı Calatvara'dan kentin siluetine uygun bir köprü projesi yapmasını isteyeceklerini belirterek, şunları söyledi: "Biz, köprüyle ilgili tüm alternatifleri değerlendireceğiz. İlla da 'burada yeni bir köprü yapın' diye gitmiyoruz. Mevcut karayolu geçişi de dahil bir köprü istiyoruz. 'En doğru şekilde planlayın' diyeceğiz. Unkapanı Köprüsü'nün yıkılması gerekiyorsa yıkılacak. 'Hayır, ben ikisini birleştiremiyorum' derse, buraya gelip inceleme yapacak. Tarihi eserlere dokunmayacak, silueti bozmayacak bir proje geliştirecek. Projede iki köprüyü birleştirme imkanı varsa biz ona kayıtsız şartsız 'evet' diyoruz. Görüşmemizi o çerçevede yapacağız. Eğer mutabık kalırsak Türkiye'ye gelip hem mahallinde etütlerini yapacak, hem de eserlerini sergileyecek."
30 ayda tamamlanabilir
Çodur, bu çalışmaların zaman alacağını da belirterek, Calatvara'nın hazırlayacağı projeye Anıtlar Kurulu'nun onay vermesi halinde tatbikat projelerinin hazırlanacağını ve köprünün inşaatının bu çalışmalarla birlikte 30 aylık bir sürede tamamlanacağını kaydetti.
Galata Köprüsü izinsiz!
Dursun Ali Çodur, Galata Köprüsü'nün görüntüsünün İstanbul'a yakışmadığını da belirterek, şöyle devam etti: "Bu köprü nasıl açılmış, onu aklım almıyor. Biz, ondan çok daha az silueti bozacak bir köprü projesiyle Anıtlar Kurulu'nu aşamadık. Ama o çirkin yapı maalesef konuldu. Anıtlar Kurulu'na "Galata Köprüsü'ne niye müsaade ettiniz" diye sordum. "Biz müsaade etmedik" cevabını verdiler. Galata Köprüsü, Anıtlar Kurulu'ndan izin alınmadan yapılmış."
Mevcut proje beğenilmedi
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Dursun Ali Çodur, Anıtlar Kurulu'nun mevcut köprü projesini beğenmediği ve İstanbul'un siluetine de uygun bulmadığı için izin vermediğini belirtti.
Yeni bir köprü projesini dünyaca ünlü İspanyol mimar Santiago Calatvara'ya yaptırmak istediklerini ifade eden Çodur, İsviçre'de yaşayan ve aynı zamanda bir heykeltıraş ve arkeolog olan mimarın, Yunanistan'ın Olimpik Spor Tesisleri'nin tamamını yaptığını kaydetti. Çodur, "devrin Mimar Sinan"ı olarak tanımladığı Calatvara'dan kentin siluetine uygun bir köprü projesi yapmasını isteyeceklerini belirterek, şunları söyledi: "Biz, köprüyle ilgili tüm alternatifleri değerlendireceğiz. İlla da 'burada yeni bir köprü yapın' diye gitmiyoruz. Mevcut karayolu geçişi de dahil bir köprü istiyoruz. 'En doğru şekilde planlayın' diyeceğiz. Unkapanı Köprüsü'nün yıkılması gerekiyorsa yıkılacak. 'Hayır, ben ikisini birleştiremiyorum' derse, buraya gelip inceleme yapacak. Tarihi eserlere dokunmayacak, silueti bozmayacak bir proje geliştirecek. Projede iki köprüyü birleştirme imkanı varsa biz ona kayıtsız şartsız 'evet' diyoruz. Görüşmemizi o çerçevede yapacağız. Eğer mutabık kalırsak Türkiye'ye gelip hem mahallinde etütlerini yapacak, hem de eserlerini sergileyecek."
30 ayda tamamlanabilir
Çodur, bu çalışmaların zaman alacağını da belirterek, Calatvara'nın hazırlayacağı projeye Anıtlar Kurulu'nun onay vermesi halinde tatbikat projelerinin hazırlanacağını ve köprünün inşaatının bu çalışmalarla birlikte 30 aylık bir sürede tamamlanacağını kaydetti.
Galata Köprüsü izinsiz!
Dursun Ali Çodur, Galata Köprüsü'nün görüntüsünün İstanbul'a yakışmadığını da belirterek, şöyle devam etti: "Bu köprü nasıl açılmış, onu aklım almıyor. Biz, ondan çok daha az silueti bozacak bir köprü projesiyle Anıtlar Kurulu'nu aşamadık. Ama o çirkin yapı maalesef konuldu. Anıtlar Kurulu'na "Galata Köprüsü'ne niye müsaade ettiniz" diye sordum. "Biz müsaade etmedik" cevabını verdiler. Galata Köprüsü, Anıtlar Kurulu'ndan izin alınmadan yapılmış."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.