logo
09 ARALIK 2025


McLaren Artura'nın tarihi serüveni: Hibrit devriminin başlangıcı

İngiliz süperspor otomobil üreticisi McLaren Automotive, 2021 yılında tanıttığı Artura modeliyle kendi tarihinde yeni bir sayfa açtı

09.12.2025 00:10:00
Abdülkadir Gündoğdu
McLaren Artura'nın tarihi serüveni: Hibrit devriminin başlangıcı
McLaren Artura'nın tarihi serüveni: Hibrit devriminin başlangıcı
İngiliz süperspor otomobil üreticisi McLaren Automotive, 2021 yılında tanıttığı Artura modeliyle kendi tarihinde yeni bir sayfa açtı.

Artura, markanın seri üretimdeki ilk Yüksek Performanslı Hibrit (HPH) modeli olarak, hem McLaren'ın geleneksel DNA'sını koruyor hem de elektrifikasyon çağına güçlü bir geçişin temsilcisi oluyor.

2020: İlk İşaretler ve Yeni Bir Mimarinin Doğuşu



Artura'nın serüveni, ilk olarak 2020 yılı sonlarında isminin resmiyet kazanmasıyla başladı. Bu model, uzun süredir McLaren'ın yüksek performanslı otomobillerinde kullandığı V8 motor geleneğinden, V6 hibrit bir üniteye geçişin ilk sinyallerini veriyordu.

Artura'yı özel kılan en önemli temel, markanın elektrikli motor sistemlerine uyum sağlaması için sıfırdan geliştirdiği McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA) adı verilen yeni karbon fiber mimarisidir.

Bu yeni platform, hibrit sistemin getirdiği batarya ağırlığını en aza indirmek ve Artura'nın sınıfında lider hafifliğini (yaklaşık 1.498 kg boş ağırlık) korumasını sağlamak amacıyla tasarlandı.

2021: Tanıtım ve Yeni Teknolojiler

McLaren Artura, Şubat 2021'de resmen tanıtıldı ve bir dizi teknik yenilikle otomotiv dünyasında büyük yankı uyandırdı:

Motor: Geleneksel V8 yerine, elektrikli motorla birleştirilen yeni, 3.0 litrelik çift turbolu V6 motor kullanıldı. Bu ünite, toplamda 680 PS güç ve 720 Nm tork üreterek, 0-100 km/s hızlanmasını sadece 3.0 saniyede tamamlayabiliyor.

Hibrit Güç: Artura, bataryaları sayesinde sadece elektrikli modda yaklaşık 33 km menzil sunarak günlük kullanıma uygun bir çevre dostu özellik de taşıyor. Elektrik motoru, geleneksel geri vites dişlisi yerine de kullanılıyor.

Şanzıman: Araca özel geliştirilen, elektrik motorunun entegre olduğu yeni 8 ileri çift kavramalı şanzıman kullanıldı.

Artura, McLaren 570S'in yerini alması planlanan model olarak, markanın süper otomobil segmentine giriş noktasını belirledi.

2021-2023: Ertelemeler ve Olgunlaşma Süreci



Modelin piyasaya sürülme süreci, küresel çip krizi ve kalite kontrol sorunları nedeniyle başlangıçta bazı zorluklar yaşadı ve teslimatlar ertelendi. McLaren yönetimi, Artura'nın tam anlamıyla olgunlaşması için ek çalışmalar yaptığını belirterek, kusursuz bir ürün sunma hedefini vurguladı.

2024: Artura Spider ve Güç Yükseltmesi

McLaren, Artura serisinin gelişimine devam ederek, 2024 yılında üstü açılabilir versiyonu olan Artura Spider'ı tanıttı.

Aynı zamanda, Artura'nın sistem gücü 700 PS'e yükseltildi ve bu güç yükseltmesi daha önceki Artura Coupe sahiplerine de ücretsiz bir yazılım güncellemesi olarak sunuldu. Spider versiyonunun eklenmesi, Artura'nın pazar payını ve cazibesini daha da artırdı.

Gelecekteki Rolü

McLaren Artura, markanın elektrifikasyon stratejisinin temel taşıdır. Başta P1 ve Speedtail gibi sınırlı üretim modellerinde tecrübe edilen hibrit teknolojisini seri üretime taşıyan Artura, McLaren'ın gelecekte tamamen elektrikli modellere yapacağı geçiş için bir köprü görevi üstlenmektedir. Artura'nın başarısı, markanın V8'den V6'ya geçiş ve hibrit sistemleri entegre etme yeteneğinin bir kanıtıdır.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Beşiktaş'ta işler kötü gidiyor
Gaziantep FK ile 2- 2 berabere kaldılar
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Orban'ı kabul etti
Kabul, basına kapalı olarak gerçekleşti
İmamoğlu: 'Bu diploma davası değil!'
İmamoğlu'nun davası ertelendi
Bağımsız Türkiye Partisi Şöleni
Hüseyin Baş'tan tarihi mesajlar
İmamoğlu'ndan BTP kongresine mesaj
'BTP Kongresi Türkiye için hayırlı olsun'
Gıda güvenliğinde geldiğimiz nokta
Yılda 10 ton üretiliyor, 100 ton sahtesi satılıyor
İmamoğlu 'diploma' davasında 3'üncü kez hakim karşısında
Davanın ilk duruşması 12 Eylül'deydi
Çekmeköy'de uyuşturucu operasyonu
Bir polis şehit oldu
İsrail, Suriye topraklarında kalıcı
Netanyahu, işgal ettikleri bölgelerden çıkmayacaklarını belirtti
Zirvede kritik değişiklik
Trabzonspor'un zirve yürüyüşü
BTP 9. Olağan Kongresi gerçekleşti
Coşku salona sığmadı
BTP 9. Olağan Büyük Kongresi başladı
Başkent Ankara'da büyük coşku
Anıtkabir'e Bağımsız Türkiye akını
BTP kongresi öncesi Ata'ya koştular
İstanbul'da sağanak hayatı olumsuz etkiledi
Bazı ilçelerde yollar göle döndü
Mısır, 3 aydır İsrail'den doğal gaz alamadı
Katar'dan tedarik etmeyi planlıyor
Beşiktaş'ta işler kötü gidiyor
Gaziantep FK ile 2- 2 berabere kaldılar
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Orban'ı kabul etti
Kabul, basına kapalı olarak gerçekleşti
İmamoğlu: 'Bu diploma davası değil!'
İmamoğlu'nun davası ertelendi
Bağımsız Türkiye Partisi Şöleni
Hüseyin Baş'tan tarihi mesajlar
İmamoğlu'ndan BTP kongresine mesaj
'BTP Kongresi Türkiye için hayırlı olsun'
Gıda güvenliğinde geldiğimiz nokta
Yılda 10 ton üretiliyor, 100 ton sahtesi satılıyor
İmamoğlu 'diploma' davasında 3'üncü kez hakim karşısında
Davanın ilk duruşması 12 Eylül'deydi
Çekmeköy'de uyuşturucu operasyonu
Bir polis şehit oldu
İsrail, Suriye topraklarında kalıcı
Netanyahu, işgal ettikleri bölgelerden çıkmayacaklarını belirtti
Zirvede kritik değişiklik
Trabzonspor'un zirve yürüyüşü
BTP 9. Olağan Kongresi gerçekleşti
Coşku salona sığmadı
BTP 9. Olağan Büyük Kongresi başladı
Başkent Ankara'da büyük coşku
Anıtkabir'e Bağımsız Türkiye akını
BTP kongresi öncesi Ata'ya koştular
İstanbul'da sağanak hayatı olumsuz etkiledi
Bazı ilçelerde yollar göle döndü
Mısır, 3 aydır İsrail'den doğal gaz alamadı
Katar'dan tedarik etmeyi planlıyor
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.