Müslüman turistlerin tercihi Türkiye oldu
Mastercard’ın CrescentRating ile birlikte Müslüman turistlerin seyahat tercihlerine yönelik yayınladığı “Müslümanların Seyahat Tercihleri Endeksi” raporuna göre Müslüman seyahat pazarının 2026 yılında 300 milyar dolara ulaşması bekleniyor
Bu pazarın yüzde 60'ını 18-34 yaş arasında bulunan Y ve Z kuşağı oluşturuyor ve Müslüman turistler giderek dijitalleşiyor.
Rapora göre dijitalleşme konusunda öncü olan Y ve Z kuşağının 2026 yılında online seyahat pazarında yapılacak harcamanın yüzde 60'ını gerçekleştireceği belirtiliyor.
Raporda ayrıca Müslüman turistlerin sosyal medya platformu tercihleri ile internet davranışlarının küresel trendler ile aynı olduğu belirtiliyor. Bu açıdan küresel vatandaş olan ve giderek önemi artan Müslüman turistleri çekmek için ve ülkelerin bu kesime ulaşması için online ve mobil kanalları etkin kullanmaları ve onlara yönelik doğru içerik ile tanıtım yapılması gerektiğinin de altı çiziliyor.
Dijitalleşen Müslüman turistler konaklamada seçim yaparken de dijital özellikleri dikkate alıyorlar. Konaklama ve restoran tercihlerinde en önemli kriter ise "ücretsiz internet" hizmeti oldu.
Konakladıkları otellerde "Namaz zamanlarının odadaki TV ekranından görüntülenebilmesi" kriteri ise 3. sırada yer alıyor. Müslümanların Seyahat Tercihleri endeksinde Türkiye genel sıralamada 4. sırada yer alıyor ancak havayolu bağlantılarının bulunması, ulaşım kolaylığı ve vizesiz ulaşım imkanları açısından en üst sırada olduğu dikkat çekiyor. Türkiye'yi sırasıyla Malezya, Tayland, Birleşik Arap Emirlikleri ve Katar takip ediyor.
İBRAHİM E. YIĞ / İSTANBUL