Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) sonuçlarına göre 2007 yılı 2. çeyreğinde sektörlerde marka bazında tüm listeler açıklandı. Erikli, Pınar, Uludağ, Opet, Türk Hava Yolları yoğun rekabetin yaşandığı kendi sektörlerinde birinci sıradalar.
KalDer, su, meyve suları, gazlı içecekler, akaryakıt istasyonları, hava yolları ve kişisel bilgisayar kategorilerinde sonuçları merakla beklenen TMME 2007 2'inci çeyrek sonuçlarını açıkladı. TMME'de bu çeyrekte özel sektör açıklamalarına ilave olarak, hastanelere ilişkin bilgi verildi. Türkiye çapında 81 il ve tüm ilçelerde yapılan görüşmelerle şekillenen TMME'de yine çarpıcı sonuçlar ortaya çıktı. Kamu ve özel sektördeki müşteri ve vatandaş memnuniyeti sonuçlarını net olarak ortaya koyan TMME'de, tam tesadüfi örnekleme ve CATI yöntemi ile toplam 10.425 görüşme yapıldı. Ekonominin röntgeni çekiliyorTMME'nin, Türkiye çapında, değişik sektörleri ve bu sektörlerdeki kurumları kapsar şekilde üçer aylık dönemlerde yapıldığını hatırlatan KalDer Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu, cep telefonundan gıdaya, bayaz eşyadan akıryakıt istasyonlarına kadar, onlarca değişik sektörde müşterilerin memnuniyet derecesinin güncel olarak ortaya konduğunu söyledi. 2007 2. çeyrek sonuçlarıTMME Üst Kurulu Başkanı Prof. Dr. Ali Rıza Kaylan "TMME'de 2007 2'nci çeyrekte ölçülen hastaler sektöründe 68 puanlık bir memnuniyet ölçülürken bu seviye geçtiğimiz yıl 67 puan olarak belirlenmişti. Hastaneler arasında 73 puanla özel hastaneler ve üniversite hastaneleri birinciliği yakalarken, son sırada 65 puanla devlet hastaneleri yer aldı. Özel hastanelerin müşteri memniyetindeki puanı geçen yıl 76 ve üniversite hastaneleri ise 75 puandaydı. Bu rakamlarla üniversite ve özel hastanelerin puanlarında düşüş gözlenirken geçen yıl 61 puanda olan devlet hastanelerinde ise 4 puanlık bir artış olduğu görülüyor" diye konuştu. Havayolu sektörü ilk kez ölçümlendiTMME 2007 yılı 2. Çeyrek sektörel sonuçlarında en yüksek müşteri memnuniyeti 86 puanla su, meyve suları ve gazlı içecek sektörlerinde elde edildiğini ifade eden Ali Rıza Kaylan, "Su sektöründe müşterisini en fazla memnun eden kurum 86 puanla Erikli oldu. Meyve suyu sektöründe 86 puanla Pınar ve gazlı içecek sektöründe de yine 86 puanla Uludağ birinci sırada yer aldı. Bu yıl ilk kez ölçümlenen havayolu sektöründe de THY bu çeyreği lider tamamladı. Kişisel bilgisayarda marka öne çıkmazken, uluslararası markalar 77, yerel markalar ise 72 puanla ikinci sırada yer aldı" dedi.
KalDer, su, meyve suları, gazlı içecekler, akaryakıt istasyonları, hava yolları ve kişisel bilgisayar kategorilerinde sonuçları merakla beklenen TMME 2007 2'inci çeyrek sonuçlarını açıkladı. TMME'de bu çeyrekte özel sektör açıklamalarına ilave olarak, hastanelere ilişkin bilgi verildi. Türkiye çapında 81 il ve tüm ilçelerde yapılan görüşmelerle şekillenen TMME'de yine çarpıcı sonuçlar ortaya çıktı. Kamu ve özel sektördeki müşteri ve vatandaş memnuniyeti sonuçlarını net olarak ortaya koyan TMME'de, tam tesadüfi örnekleme ve CATI yöntemi ile toplam 10.425 görüşme yapıldı. Ekonominin röntgeni çekiliyorTMME'nin, Türkiye çapında, değişik sektörleri ve bu sektörlerdeki kurumları kapsar şekilde üçer aylık dönemlerde yapıldığını hatırlatan KalDer Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu, cep telefonundan gıdaya, bayaz eşyadan akıryakıt istasyonlarına kadar, onlarca değişik sektörde müşterilerin memnuniyet derecesinin güncel olarak ortaya konduğunu söyledi. 2007 2. çeyrek sonuçlarıTMME Üst Kurulu Başkanı Prof. Dr. Ali Rıza Kaylan "TMME'de 2007 2'nci çeyrekte ölçülen hastaler sektöründe 68 puanlık bir memnuniyet ölçülürken bu seviye geçtiğimiz yıl 67 puan olarak belirlenmişti. Hastaneler arasında 73 puanla özel hastaneler ve üniversite hastaneleri birinciliği yakalarken, son sırada 65 puanla devlet hastaneleri yer aldı. Özel hastanelerin müşteri memniyetindeki puanı geçen yıl 76 ve üniversite hastaneleri ise 75 puandaydı. Bu rakamlarla üniversite ve özel hastanelerin puanlarında düşüş gözlenirken geçen yıl 61 puanda olan devlet hastanelerinde ise 4 puanlık bir artış olduğu görülüyor" diye konuştu. Havayolu sektörü ilk kez ölçümlendiTMME 2007 yılı 2. Çeyrek sektörel sonuçlarında en yüksek müşteri memnuniyeti 86 puanla su, meyve suları ve gazlı içecek sektörlerinde elde edildiğini ifade eden Ali Rıza Kaylan, "Su sektöründe müşterisini en fazla memnun eden kurum 86 puanla Erikli oldu. Meyve suyu sektöründe 86 puanla Pınar ve gazlı içecek sektöründe de yine 86 puanla Uludağ birinci sırada yer aldı. Bu yıl ilk kez ölçümlenen havayolu sektöründe de THY bu çeyreği lider tamamladı. Kişisel bilgisayarda marka öne çıkmazken, uluslararası markalar 77, yerel markalar ise 72 puanla ikinci sırada yer aldı" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.