Öğretmenler tahsilatçı yapıldı
Millî Eğitim Bakanlığına 2025 yılında ayrılan bütçenin artan eğitim harcamaları ve var olan sorunların çözümü için yeterli olmadığını belirtten Eğitim Sen, devlet okullarında öğretmenlerin velilerle para ilişkisi içinde olmaya itildiğini açıkladı
24.10.2024 19:46:00
Haber Merkezi
Haber Merkezi





Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) için 2025 yılında ayrılan bütçe, artan eğitim maliyetleri ve süregelen sorunlar karşısında yetersiz kaldı. Eğitim Sen'in değerlendirmelerine göre, 2025 yılında MEB'e ayrılan 1 trilyon 452 milyar TL'lik bütçe, enflasyon oranının altında bir artış gösteriyor ve eğitimdeki temel sorunların üstesinden gelmekte yetersiz kalıyor. MEB bütçesinin, öğrenci yoksulluğu, taşımalı eğitim, beslenme problemleri ve genel eğitim kalitesi gibi alanlardaki sorunlara çözüm getiremeyeceği belirtiliyor. BirGün'ün aktardığına göre, ayrıca, Bakanlık "bir öğün ücretsiz yemek" gibi temel ihtiyaçlar için bile yeterli kaynağın olmadığını belirtiyor.
Eğitim Sen'in analizine göre, MEB'in ödenekleri, okulların temizlik, personel ve diğer temel ihtiyaçlarını karşılamak için velilerden toplanan ücretlerle desteklenmekte. Türkiye'nin eğitime ayırdığı pay, OECD ülkeleri ortalamasının yarısına bile ulaşamıyor. İlköğretim ve ortaöğretim düzeylerinde öğrenci başına yapılan yıllık harcamalar, OECD ortalamalarının oldukça altında kalıyor. Eğitim Sen, okulların ihtiyaçlarını karşılamak için düzenli olarak toplanan aidatlar, bağışlar ve ticari faaliyetlerle ayakta kaldığını ifade ediyor. Devlet okullarının, kaynak yaratma konusunda zorlandığı ve öğretmenlerin velilerle para ilişkisi içinde olmaya itildiği belirtiliyor.
Eğitim Sen'in önerileri arasında, MEB ve yükseköğretim bütçelerinin milli gelire oranının OECD ortalaması baz alınarak iki katına çıkarılması, tüm okulların ihtiyaçlarına yönelik çalışmalar yapılması ve ödeneklerin artırılması yer alıyor. Ayrıca, sosyal yardımların artırılması, öğretmenlerin kadrolu olarak atanması ve okullarda temizlikten sorumlu personelin düzenli olarak görevlendirilmesi gibi adımlar öneriliyor.
Yıllık harcamalar OECD'nin gerisinde
Eğitim Sen'in analizine göre, MEB'in ödenekleri, okulların temizlik, personel ve diğer temel ihtiyaçlarını karşılamak için velilerden toplanan ücretlerle desteklenmekte. Türkiye'nin eğitime ayırdığı pay, OECD ülkeleri ortalamasının yarısına bile ulaşamıyor. İlköğretim ve ortaöğretim düzeylerinde öğrenci başına yapılan yıllık harcamalar, OECD ortalamalarının oldukça altında kalıyor. Eğitim Sen, okulların ihtiyaçlarını karşılamak için düzenli olarak toplanan aidatlar, bağışlar ve ticari faaliyetlerle ayakta kaldığını ifade ediyor. Devlet okullarının, kaynak yaratma konusunda zorlandığı ve öğretmenlerin velilerle para ilişkisi içinde olmaya itildiği belirtiliyor.
Eğitim Sen'in önerileri arasında, MEB ve yükseköğretim bütçelerinin milli gelire oranının OECD ortalaması baz alınarak iki katına çıkarılması, tüm okulların ihtiyaçlarına yönelik çalışmalar yapılması ve ödeneklerin artırılması yer alıyor. Ayrıca, sosyal yardımların artırılması, öğretmenlerin kadrolu olarak atanması ve okullarda temizlikten sorumlu personelin düzenli olarak görevlendirilmesi gibi adımlar öneriliyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.