HOŞGELDİNİZ! BUGÜN 17 EKİM 2021, PAZAR

Ombudsman'a başvuruda rekor

Kamu Denetçiliği Kurumu’na en çok şikayetin 2020 yılında geldiğini söyleyen Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, 2019 yılında 20 bin olan başvuru sayısının 2020 yılında 100 bine çıktığını açıkladı
23.09.2021 23:25:00
Ombudsman'a başvuruda rekor
Ombudsman'a başvuruda rekor

Samsun'da katıldığı birprogramda gazetecilerin sorularına cevap veren Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, Kamu Denetçiliği Kurumu'na (Ombudsmanlık) en çok şikayetin 2020 yılında yapıldığını ve bu şikayetlerin yüzde 70'inin kamu bankalarından 'faizsiz destek kredisi' almak isteyenlerin şikayetlerinin oluşturduğunu ifade etti. Başdenetçi Malkoç, "En çok şikayetin hangi konudan geldiği ve hangi kuruma geldiği yıllara göre değişiyor. Türkiye genelinde sorunlar neyse şikayet konuları da o alanlara göre değişiyor. Geçen yıl en fazla başvurunun geldiği yıl oldu. 2019'da 20 bin olan başvuru sayısı geçen yıl salgın döneminde 100 bine çıktı. Bunun sebebi de şu; kamu bankalarının verdiği uygun krediden müracaat edip alamayanlar oldu. 10 bin TL isteyip 5 bin TL alanlar oldu. Buradan 70 bin başvuru geldi. Bankalar konusu görev alanımıza girmiyor ama üç bankanın genel müdürü ile oturup görüştük bir yol haritası belirledik" dedi.

En çok başvuru SGK için

Başvuru yapılan kurum ve konulardan da bahseden Malkoç, "Genel itibarıyla kurum olarak birinci sırada SGK geliyor. Daha sonrasında Adalet Bakanlığı cezaevi ile ilgili konular, tayin, terfi, disiplin ile ilgili konular geliyor. Dördüncü sırada eğitim konuları geliyor. Beşinci sırada belediye geliyor. Eğitim ile belediye zaman zaman yer değiştiriyor. Tüm Türkiye'de yerel yönetimlerin muhatabı 85 milyon. Biz şunu yapmaya çalışıyoruz; Belediyeler Birliği ile de protokol imzalayarak vatandaşa hizmet verilirken 'hukuki açıdan nelere dikkat edilmesi gerekir' diye çalışmalar yürütüyoruz. Bütün sorunları çözebilmek mümkün mü? Mümkün değil. İnsan var olduğu günden beri sorun var, kıyamete kadar da bu sorunlar olacak. Önemli olan sorunlara karşı çözüm mekanizmaları var mı yok mu? Bu çözüm mekanizmaları varsa bunlar çalışıyor mu çalışmıyor mu? Az çalışıyorsa daha iyi nasıl çalıştırabiliriz? Bizim gayretimiz bu noktada" diye konuştu.


Samsun'da görev yapan basın mensuplarının sorunlarını da dinleyen Malkoç, vatandaşların şikayet ve başvurularını Kamu Denetçiliği Kurumu internet sitesinden yapabileceğini, başvuru hakkındaki kararın ise en geç 6 ay içinde verileceğini ifade etti.

Yeni Mesaj arşivinde 'tarihte bugün'

Yeni Mesaj Gazetesi arşivi 2001 yılına kadar eksiksiz içerikle erişime açık olup ayrıca tüm arşivde anahtar kelimelerle arama yapmak da mümkündür.

23.09.2020, 23.09.2019, 23.09.2018, 23.09.2017, 23.09.2016, 23.09.2015, 23.09.2014, 23.09.2013, 23.09.2012, 23.09.2011, 23.09.2010, 23.09.2009, 23.09.2008, 23.09.2007, 23.09.2006, 23.09.2005, 23.09.2004, 23.09.2003, 23.09.2002


logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 425 10 66
Faks: (212) 424 69 77
E-posta: [email protected] [email protected]


WhatsApp haber: (0542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2021

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez.