Online alışveriş oranı yüzde 36’ya yükseldi
Salgın döneminde iş yerlerinin kapanması, sokağa çıkma yasaklarının uygulanması gibi sosyal hareketliliği kısıtlayan önlemler, online alışverişlerin önemli oranda artmasını sağladı
27.01.2021 16:39:00





Salgın döneminde iş yerlerinin kapanması, sokağa çıkma yasaklarının uygulanması gibi sosyal hareketliliği kısıtlayan önlemler, online alışverişlerin önemli oranda artmasını sağladı. TÜİK tarafından gerçekleştirilen "Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması" verilerine göre, 2020 yılında ülkemizdeki 16-74 yaş grubundaki bireylerin internet kullanım oranı yüzde 79'a ulaştı. Bir önceki yıl bu oran yüzde 75.3 olduğu belirtilen araştırmada internet kullanım oranı cinsiyete göre incelendiğinde, bu oranın erkeklerde yüzde 84.7 kadınlarda yüzde 73.3 olduğu görüldü. Araştırma verilerine göre, internet üzerinden ürün siparişi veren ya da satın alan bireylerin yüzde 60.9'u giyim, ayakkabı ve aksesuar satın aldı. Sıralamayı yüzde 26.1 ile basılı kitap, dergi ve gazeteler takip eti. Online alışverişte en çok sipariş edilen diğer kategoriler ise yüzde 22.5 ile gıda, yüzde 21.1 ile kozmetik, güzellik ve sağlık ürünleri, yüzde 17.6 ile temizlik ürünleri, kişisel bakım malzemeleri ve yüzde 17 ile mobilya, ev aksesuarları, bahçe malzemeleri oldu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.