HOŞGELDİNİZ! BUGÜN 20 EKİM 2021, ÇARŞAMBA

Online satışlar azalıyor

 
Orka Holding, hazır giyim ve tekstil yatırımlarının oldukça zayıf olduğu Karadeniz Bölgesi'ndeki yatırımlarını sürdürüyor. Giresun'u üs olarak seçen ve bu ilimizde iki hazır giyim fabrikası açan Orka Holding, 30 milyon TL yatırımla üçüncü üretim tesisini de Giresun'a kuracak. Orka Holding Eş Başkanı Halidun Orakçıoğlu, hazır giyimde online satışların düştüğünü söyledi.
 
13.10.2021 11:58:00
Online satışlar azalıyor
Online satışlar azalıyor
 
RECEP BAHAR / İSTANBUL
 
 
Orka Holding (Damat, Tween) Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu; Orka Holding Eş Başkanı Halidun Orakçıoğlu ile Orka Holding Yönetim Kurulu Üyesi Osman Arar ile birlikte İstanbul'da düzenlediği basın toplantısında, yurtdışında ışık hızıyla büyümeye devam ettiklerine işaret ederek, "Yurtdışında bu yıl 27 mağaza açtık, 14 tane daha açacağız. Bu hafta Dubai'de Dubai Mall'deki ikinci mağazayı açıyoruz. Önümüzdeki ay İtalya'da da Seria A'da sponsorluk anlaşmamız var. Bu ülkede bir mağaza daha açacağız" dedi. 
Bir ülkede mağaza açarken geçmişe nazaran daha bilinçli hareket ettiklerini dile getiren Süleyman Orakçıoğlu, "Pazarda etkin olacaksak giriyoruz. Mesela Moskova, Türk Cumhuriyetlerinin; İtalya, Avrupa'nın; Dubai, Ortadoğu'nun; İspanya Latin Amerika'nın podyumu... Buna göre hareket ediyoruz. Hem üretim, hem mağazacılık, hem de ihracat yapıyoruz. Ne yapacağımızı ve nasıl yapacağımızı biliyoruz" şeklinde konuştu. 
 
Fabrika tam kapasite çalışıyor
 
Rusya ve Türk Cumhuriyetleri'nde ilgi gören bir marka olduklarını dile getiren Orakçıoğlu, "Giresun'da iki fabrikamız faaliyette. Kapasite kullanım oranı yüzde 92 ve Şubat'a kadar üretim hatları dolu… Üretim kalitemizle gurur duyuyoruz. Cekette ve gömlekte yoğun taleple karşı karşıyayız. Mevcut kapasitemizi iki katına çıkarma düşüncesindeyiz. Bu sene sonunda 2019 performansımızı yakalayacağız. 2020 cirosunun ise yüzde 75 üzerine çıkacağız" diye konuştu. 
 
Giresun'a yeni fabrika geliyor
 
Giresun'da ilk fabrikayı 2004 yılında, ikincisini ise 2015 yılında açtıklarını hatırlatan Süleyman Orakçıoğlu, "Mevcut iki tesiste halen 20 bin metrekare kapalı üretim alanında günlük 4 bin gömlek, bin 100 adet takım elbise ve bin pantolon üretim kapasitesine sahibiz. Toplamda 800 kişiye istihdam sağlıyoruz. Üçüncü üretim tesisimizi Giresun'da Organize Sanayi Bölgesinde 30 milyon TL yatırımla açmayı planlıyoruz. Fabrika önümüzdeki yıl üretime başlayacak. Yeni fabrikamızla kapasite olarak gömlek ve pantolon üretiminde iki katına çıkmayı ve 300 kişiye ek istihdam yaratmayı planlıyoruz" dedi.
 
Neden Giresun?
 
Orakçıoğlu, Yeni Mesaj'ın "Hazır giyimde üretim yatırımları genellikle Doğu ve Güneydoğu Anadolu'ya yapılıyor. Siz neden Giresun'u tercih ettiniz? Kalifiye eleman bulabiliyor musunuz?" sorusu üzerine şunları söyledi: "Adet ve hacim üzerinden gidiyorsanız, Güneydoğu ve Doğu Anadolu avantajlı... Biz kaliteye ve tasarıma önem veriyoruz. Elemanı kendimiz yetiştirdik, İŞKUR ile çok önemli projelere imza attık. Yaklaşık 8 bin eleman yetiştirdik. Öyle ki defolu kumaş aldık, 6-8 ay deneyim kazandılar. 2004'teki ilk yatırımda İstanbul'da hazır giyimde çalışanlardan havuz oluşturduk. Sonra gerisi geldi. Kolay olmadı" dedi. 
 
 
2021 ciro hedefi 900 milyon TL
 
Pandemi döneminde dünya çapında arka arkaya kapanan ünlü markalara tanık olduklarının altını çizen Süleyman Orakçıoğlu, "Yorgun ve enerjileri düşük olan markaların bıraktığı boşluğu, üretimden perakendeye, stok algoritmasından e- ticarete ve ihracata kadar her aşama açısından çok iyi değerlendiriyoruz. Orka Holding olarak bu yıl sonunda 900 milyon TL ciro hedefliyoruz. Gelecek yıl hedefimiz 1 milyar 100 milyon TL ciroya ulaşmak olacak. Halen grup bünyesinde 2 bin 500 kişiye istihdam sağlıyoruz. Amacımız istihdamı gelecek yıl 3 bin kişiye çıkarmak" diye konuştu.
 
Online satışlar azalıyor
 
Pandemi döneminde online satışlar açısından adeta altın çağ yaşadıklarının altını çizen Halidun Orakçıoğlu ise "Pandemi döneminde online satışlarımız yüzde 100 arttı. Mağazaların kısmen açık olduğu dönemde de online satışların tüm satışlar içindeki oranı yüzde 25 ila 30 seviyesine kadar çıktı. Şu anda online satışların oranı yüzde 15 seviyesinde... Çünkü müşterilerimiz hala görerek ya da deneyimleyerek ürün satın almak istiyor" diye konuştu.  
 
Zam kaçınılmaz
 
Hazır giyimde de maliyetlerin arttığına işaret eden Orakçıoğlu, şunları söyledi: "Pamuk 60 sentten 1.1 dolara geldi. Üretime verilen ara nedeniyle hammaddede sıkıntı oluştu. Tasarım ve kaliteyle etkilenmemeye çalışıyoruz. Henüz maliyetler fiyatlara yansımadı."
 
 
Türkiye'nin rakipleri yoruldu!
 
Orka Holding Yönetim Kurulu Üyesi Osman Arar ise Türk hazır giyim sektörünün rakiplerinin yorulduğuna işaret ederek, "İtalya'da pandemide 20 bin mağaza kapandı. Son ziyaretimizde Roma'da mağazaların yarısının kapalı olduğunu gördük. Tüm Avrupa'da mağaza açmayacağımız ülke kalmayacak gibi. Yaklaşık 80 ülkedeyiz. ABD ve Kanada'da da şirketleri kurduk. O ülkelerde de mağazalaşacağız. Ayrıca dünyanın bütün önde gelen markalarına üretim yapıyoruz" dedi. 
 

Yeni Mesaj arşivinde 'tarihte bugün'

Yeni Mesaj Gazetesi arşivi 2001 yılına kadar eksiksiz içerikle erişime açık olup ayrıca tüm arşivde anahtar kelimelerle arama yapmak da mümkündür.

13.10.2020, 13.10.2019, 13.10.2018, 13.10.2017, 13.10.2016, 13.10.2015, 13.10.2014, 13.10.2013, 13.10.2012, 13.10.2011, 13.10.2010, 13.10.2009, 13.10.2008, 13.10.2007, 13.10.2006, 13.10.2005, 13.10.2004, 13.10.2003, 13.10.2002
Megadentist



logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 425 10 66
Faks: (212) 424 69 77
E-posta: [email protected] [email protected]


WhatsApp haber: (0542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2021

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez.