Orijinal yedek parça da, eşdeğeri de zor bulunuyor
Piyasada 'sıfır' araçların ortadan kaybolması, ikinci el araç fiyatlarının ise adeta patlaması, vatandaşı aracına bakım yaptırmaya yöneltti. Lakin ortada aşılması gereken çok ciddi bir sorun var...
09.12.2021 17:21:00





Piyasada 'sıfır' araçların ortadan kaybolması, ikinci el araç fiyatlarının ise adeta patlaması, vatandaşı aracına bakım yaptırmaya yöneltti.
Vatandaş arabasına bakmak istiyor da...
Döviz kurunun direkt olarak ikinci el araç fiyatlarında sert yükselişe neden olduğunu ve hali hazırda bir araca sahip olan sürücülerin son 3 ayda servis ziyaretlerini ortalama yüzde 23 artırdığını vurgulayan RS Servis CEO'su Ünal Ünaldı, Yeni Mesaj'a yaptığı açıklamada, "Bugün kompakt segment, 2012 model bir otomobili 2017 modeliyle değiştirmek isterseniz, yaklaşık 120 bin TL üstüne eklemeniz gerekiyor. Lüks segment için rakam 500 bin TL'lere kadar çıkıyor. Diğer yandan yine yıllardır bildiğiniz, bindiğiniz kompakt bir otomobili kaportadan mekanik aksama, iç mekandaki kozmetiğine kadar elden geçirip sıfırlamanın maliyeti 20 bin TL. Bu sayede elinizdeki otomobilin ikinci el değerini de korumuş oluyorsunuz. Çünkü günümüzde hemen her araç ekspertiz işlemi görerek satışa çıkıyor, ekspertizde de tüm eksikler tespit ediliyor" dedi.
Tedarik sorunu yaşanıyor
Peki yedek parça bulmak kolay mı? RS Servis yetkilileri, "Parça bulunurluk sürecinde döviz kuru kaynaklı orijinal parçada da, eşdeğerde de belirli tedarik problemleri yaşanıyor" dedi.
RECEP BAHAR
RECEP BAHAR
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.