logo
31 MAYIS 2025

Otomotiv sektörü altüst olacak

KPMG Türkiye'nin Otomotiv Raporu’na göre, otomotiv sektöründe gelecek 10 yıldaki gelişmeler geçmiş 50 yıldakilerden çok daha etkili olacak. Teknolojik gelişmeler sonucunda mega trendlerin ve gelişen tüketici tercihlerinin kökten değiştirdiği sektör 2030’a kadar bambaşka bir yola girecek
 

16.02.2020 18:50:00
Otomotiv sektörü altüst olacak
Otomotiv sektörü altüst olacak

KPMG Türkiye'nin hazırladığı 'Sektörel Bakış 2020' serisinin otomotiv sektörünü ele alan raporu yayımlandı.
Otomotiv sektöründe 2019'un değerlendirildiği, 2020'ye ilişkin beklentilerin sıralandığı rapor, sektörün içine girdiği 'teknolojik yıkım' sürecinin izini sürüyor.
Rapora göre, otomobil dört tekerlekten oluşan 150 yıllık algısının ötesine geçip ulaşım aracı olmaktan çıkıyor,teknolojik ve akıllı bir araca dönüşüyor. 2020'den 2030'a kadar geçecek 10 yılda küresel sektör geçmiş 50 yıldan çok daha etkili değişimler yaşayacak.
Raporda öne çıkan başlıklar şöyle:

Yeni ve tarihi bir dönem başlıyor

• Rakamsal bazda yaşanan değişim, otomotivin bir dönüşüm dönemine girdiğini gösteriyor. Teknoloji fuarları, teknoloji şirketlerinin ürettiği konsept otomobillerle doldu.
Yeni ve tarihi bir döneme giriliyor. 2028-2030 yıllarına kadar sürmesi beklenen çok ciddi bir dönüşüm süreci söz konusu. Sektör, maliyeti ve rekabeti yüksek, tek doğrunun olmadığı, biraz da karanlık ve zorlu bir tünele giriyor.
Küresel otomotiv sektörünün geleceğini sürücüsüz araçlar, bağlanabilirlik, elektrifikasyon, mobilite ve araç paylaşımı gibi trendler şekillendirecek.

Taksi ve akaryakıt satışları düşecek

• Otomotiv sektöründeki gelişmeler gelecek 10 yılda bundan önceki 50 yıldakinden çok daha etkili olacak. 2015 yılında 5.5 trilyon dolarlık otomotiv sektörü gelirleri içinde 100 milyar dolar olan yeni iş alanlarının payının, 2030'da 7.7 trilyon dolarlık gelirler içinde 4.3 trilyon dolara çıkacağı öngörülüyor. Taksiler, sürücülü araçlar ve akaryakıt satışları gibi geleneksel iş alanlarındaki gelirlerin yüzde 38 düşeceği tahmin ediliyor.

• Büyük dönüşüm elektrikli araçları işaret ediyor ve geçiş sürecinde hibrit araçlar öncü görev üstleniyor ancak hibritle ilgili tanımın netleşmesi gerekiyor.

• Dizel araç satışları 2017 ve sonrasında hızla geriliyor. JATO verilerine göre Avrupa'da 2019 yılında 2018 yılına göre 1 milyon adet daha az dizel araç satıldı.

• Tahminlere göre AB ülkelerinde 2019'da 319 bin olan elektrikli araç satışları 2020'de 540 bine yükselecek.

• Türkiye ekonomisinin lokomotif sektörü olan otomotiv, 2019 yılında en kötüden en iyiye geniş bir çalkantının içinde kaldı. 2017 yılındaki 1 milyon adetlik iç satışlar, 2018 yılında yüzde 35'lik küçülmenin ardından; 2019 yılında her türlü desteğe rağmen, yüzde 23 oranıyla bir kez daha küçüldü. İki yıl önce 1 milyon adete yaklaşan iç pazar, iki yıl gibi kısa bir sürede 500 bin adetin altına indi.
ŞEVKET TEPETAŞ

 
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Türkiye'de tek tük satılıyor!
Türk işçisi Amerikalılar için araba fiyatına buzdolabı üretiyor
Fenerbahçe, sezonu galibiyetle kapattı
Maç istifa sesleriyle başladı
Marmaray'da çocuklarının yanında darbetmişti
Tutuklandı
İsrailliler Batı Şeria'da kaçak yerleşim kurmaya çalışıyor
Filistinlilere ait bir evin kalıntıları üzerine...
Erdoğan'ın hedefinde CHP var
'Bu ülkenin tarihini 100 yılla sınırlandırdı'
Sabrediyorlar ancak nereye kadar!
Sanayici gerçekten zor durumda
Çok kritik uyarı
Hesap numaranızı verirken iyi düşünün
Umreye gideceğiniz firmayı iyi araştırın!
Dini tur şirketleri şikayetlerin merkezinde
İşte 171 günde dönenlerin sayısı
Suriyelilerin dönmeye niyeti yok
Adana'ya da sıçradı
İBB'ye 5. dalga operasyon
İstanbul'a 5. operasyon
Çok sayıda belediye başkanı gözaltına alındı
İsrail, Gazze'deki ateşkesin amacını açıkladı
İran'a odaklanmak için...
Suriye-İsrail dolaylı müzakereleri sürüyor
Suriye Enformasyon Bakanı açıkladı
Trump, çelikte tarifeyi yüzde 50'ye çıkardı
"Bir ulusal güvenlik meselesi"
Eski başkan da aynı kafadaydı
MÜSİAD asgari ücrete zamma soğuk
Türkiye'de tek tük satılıyor!
Türk işçisi Amerikalılar için araba fiyatına buzdolabı üretiyor
Fenerbahçe, sezonu galibiyetle kapattı
Maç istifa sesleriyle başladı
123456789101112131415
Türkiye'de tek tük satılıyor!
Türk işçisi Amerikalılar için araba fiyatına buzdolabı üretiyor
Fenerbahçe, sezonu galibiyetle kapattı
Maç istifa sesleriyle başladı
Marmaray'da çocuklarının yanında darbetmişti
Tutuklandı
İsrailliler Batı Şeria'da kaçak yerleşim kurmaya çalışıyor
Filistinlilere ait bir evin kalıntıları üzerine...
Erdoğan'ın hedefinde CHP var
'Bu ülkenin tarihini 100 yılla sınırlandırdı'
Sabrediyorlar ancak nereye kadar!
Sanayici gerçekten zor durumda
Çok kritik uyarı
Hesap numaranızı verirken iyi düşünün
Umreye gideceğiniz firmayı iyi araştırın!
Dini tur şirketleri şikayetlerin merkezinde
İşte 171 günde dönenlerin sayısı
Suriyelilerin dönmeye niyeti yok
Adana'ya da sıçradı
İBB'ye 5. dalga operasyon
İstanbul'a 5. operasyon
Çok sayıda belediye başkanı gözaltına alındı
İsrail, Gazze'deki ateşkesin amacını açıkladı
İran'a odaklanmak için...
Suriye-İsrail dolaylı müzakereleri sürüyor
Suriye Enformasyon Bakanı açıkladı
Trump, çelikte tarifeyi yüzde 50'ye çıkardı
"Bir ulusal güvenlik meselesi"
Eski başkan da aynı kafadaydı
MÜSİAD asgari ücrete zamma soğuk
Türkiye'de tek tük satılıyor!
Türk işçisi Amerikalılar için araba fiyatına buzdolabı üretiyor
Fenerbahçe, sezonu galibiyetle kapattı
Maç istifa sesleriyle başladı
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.