Türkiye Dijital Oyunlar Federasyonu Başkanı Mevlüt Dinç, sanal alemde oyun oynayanları dolandırıcılara karşı uyararak, "Aynı anda dünyanın her tarafından insanlar oyunlar vasıtasıyla etkileşim içinde oluyor. Bu sektör her türlü suistimale açık. Bazı kişiler oyun oynamak için değil, birilerinin hesap bilgilerini çalmak için oyunlara katılıyor" dedi Bursa Meslekte Birlik Grubu'nun Merinos Kongre ve Kültür Merkezi'nde düzenlediği 'tersine beyin göçü' konulu panele katılan Dinç, oyun sektörünün her geçen gün büyüdüğünü ifade etti. Yüz binlerce insanın oyun sayesinde birbiriyle etkileşim halinde olduğunu kaydeden Dinç, şimdiye kadar dünyada böyle bir eğlence platformu olmadığını vurguladı. Oyun sektörünün her türlü suistimale açık olduğunu vurgulayan Dinç, "Dünyanın her tarafından insanlar oyunlarla etkileşim içinde oluyor. 7'den 70'e herkes oyun oynuyor ama her türlü suistimale açık bir ortam. Sadece oyunlar da değil. Mail adreslerine bazı yerlerden sahte bilgiler geliyor. 'Güncelleme yapılacak, bilgilerinizi verin' diyorlar. Buna benzer birçok konu oluyor sanal alemde. Dijital Oyunlar Federasyonu olarak oynayanları bilgilendirerek suistimallere karşı daha dikkatli davranmalarını sağlıyoruz. Bazı kişiler oyun oynamak için değil, birilerinin hesap bilgilerini çalmak için oyunlara katılıyor. Federasyon olarak bu konuda önemli adımlar atacağız" diye konuştu.Türkiye'nin oyun sektöründe dünyada istenilen sırada olmadığını belirten Dinç, "Dünyada arzuladığımız sırada değiliz. 70 milyar dolarlık oyun sektöründen bahsediyoruz. Krizlerden etkilenmeyen, sürekli büyüme kateden geniş bir kitlenin ilgisini çeken bir sektör. Ülkemiz içinde çok önemli. Tüketici ve genç bir kitleye hitap ediyor genellikle. Kendi oyunlarımızı geliştirerek kendi kültürümüzü de bu oyuna yansıtmak istiyoruz. Oyun ekonomisi oluşturmalıyız" şeklinde konuştu.Oyunların özellikle çocuk ve gençler üzerinde olumlu katkılarının olduğunu ifade eden Dinç, "Oyunların pozitif unsurları var. Doğru oyunların çocukların gelişmesinde müthiş katkısı var. Federasyonumuz bu anlamda bilinçlendirme adına çalışmalar yapıyor. Sürekli tüketilen bir sektör olunca da negatif yönleri var. Bunu da minimize etmek istiyoruz. Sektör her zaman gelişiyor. Sosyal medyada ağlarla gençlere hitap eden Farmville gibi oyunlar popüler olmaya başladı. Kendi içeriğimizi oluşturmalıyız. Kendi toplumumuza faydalı, kendi geleneğimizi ve kültürümüzü kullanarak kendi oyunlarımızı üretmeliyiz" ifadelerini kullandı. (İHA)
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.