Pandemi, çocuklarda yeme bozukluklarını artırdı
Yaklaşık bir buçuk yıldır devam eden ve genç, yaşlı demeden her bireyi farklı yönlerden etkileyen pandemi süreci, çocukları da es geçmedi. Ev içi yaşamın çocuklara dönüşü yaklaşık 10-12 kilogram oldu. Diyetisyen Burcu Aktürk, bu süreçle ilgili ailelere önemli tavsiyelerde bulundu






Diyetisyen Burcu Aktürk, pandemi döneminin çocuklarda geri dönüşünün yaklaşık 10 - 12 kilogram olduğunu belirtti. Dyt. Aktürk, 'Son bir yıldır klinikte gördüğümüz danışanların çoğunluğunu çocuklar oluşturmaya başladı. Sürekli oturmaları, aktiviteden uzak kalmaları metabolizmalarını yavaşlatırken, acıkmadıkları halde can sıkıntısından zararlı yiyeceklere de eğilimleri arttı. Bu hızlı kilo alımları; insülin direnci, kolesterol yükselmesi, karaciğer yağlanması, erken ergenlik gibi süreçleri de beraberinde getirdi' dedi.
Pandemi süreci hala devam ederken Dyt. Burcu Aktürk, bu sürecin daha iyi yönetilmesi konusunda ailelere bazı tavsiyelerde bulunarak, 'Çocuklarınıza mutlaka sağlıklı menüler oluşturup, 3 ana öğünü hazırlayıp yemek masasında dengeli öğünler sunmaya özen gösterin. Atıştırmalık tercihleriniz sağlıklı gıdalardan yana olsun. Mümkün olduğunca atıştırmalıkları evde hazırlamaya gayret edin. Sağlıklı yiyecekleri ve atıştırmalıkları kolayca erişilebilir ve ulaşılabilir kılın. Çocuklar ebeveynlerini rol model aldıkları için sizler de sağlıklı beslenmeye özen göstermelisiniz. Su tüketimi gerçekten çok önemli. Sizler de günlük ihtiyaç doğrultusunda su tüketerek çocuklarınıza örnek olabilir ve onları su içmeye teşvik edebilirsiniz. Egzersizler de ihmal edilmemeli. Egzersizi eğlenceli oyunlar şeklinde planlayıp hareketli yaşamı her güne dahil edebilirsiniz' ifadelerine yer verdi.İHA














































































