Perakendede cirolar arttı
Gıda dışı perakendede metrekareler büyüdü
AMPD By Nielsen endeks sonuçlarına göre, gıda metrekaresi gelişimine bakıldığında, Mart 2012 itibariyle metrekarelerde aylık bazda yüzde 1, yıllık bazda yüzde 7 oranında artış görülürken, mağaza sayıları ise yıllık yüzde 13 artış gösterdi. Gıda dışı perakendede metrekarelerde aylık yüzde 1, yıllık yüzde 20 artış olurken, mağaza sayılarında yüzde 18 büyüme görüldü.
Cirolar arttı
Organize perakende sektörünün metrekare başına ciro performansı Mart 2012'de, geçen aya göre yüzde 5 artarken, 2011 yılı Mart ayına göre yüzde 2 artış gösterdi. Alt sektörler bazında incelendiğinde cirolar, gıda perakendeciliğinde aylık yüzde 8 artarken, yıllık yüzde 2 büyüdü. Gıdadışı perakendede metrekare başına cirolar aylık bazda yüzde 1, yıllık yüzde 2 arttı. Hazırgiyim perakendesinde metrekare başına cirolarda aylık yüzde 5 artış yaşanırken, yıllık bazda yüzde 4 düşüş görüldü. Organize perakende sektöründe istihdam, Mart 2012'de aylık yüzde 1, yıllık yüzde 11 arttı. Kesilen fiş sayıları incelendiğinde, organize perakende sektörü fiş sayılarında, aylık ve yıllık bazda yüzde 8'lik bir artış kaydedildi. Gıda perakendesindeki 12 ayıl fiş sayısı artışı yüzde 7 olurken, aylık artış yüzde 11 olarak gerçekleşti. ANKA