Piknik zevkiniz kâbusa dönüşmesin
Diyarbakır Dicle Üniversitesi Hastaneleri Göğüs Hastalıkları Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Fuat Gürkan, bahar aylarının yaklaşmasıyla başlayacak olan piknik sezonunda aileleri uyardı
Astım olan çocuğun yaşamının kesinlikle kısıtlanmaması gerektiğini ifade eden Gürkan, pikniğe gidilebileceğini ancak ot ile temastan rahatsızlık duyuyorsa, toprak ve çakıllık alanlarda tutmanın daha doğru olacağını aktardı. Gürkan, “Eğer çok yoğun şikayetleri oluyorsa ve piknik ortamında, ot ile temas durumunda, şikayetleri artıp solunum sıkıntısına giriyorsa, çocuğu bu ortamda çok fazla tutmamak gerekiyor. Ya da çimenin olmadığı, toprak ve çakıl ile haşir neşir olacağı yerlerde piknik yapılması daha doğru olacaktır. Bu şikayetler çocukta belli bir yaştan sonra oluşabilir. Aile, eğer çocuk piknik ortamına girdiğinde gözünde kızarma, kaşınma, burunda kaşınma gibi belirtiler fark ediliyorsa ya da çocuğun öksürüğü başlıyorsa ailelerin dikkatli olmaları ve doktora başvurmaları gerekir. Astım her çocukta farklı seyredebilir. Bazı çocuklarda ciddi nefes darlıkları görülebilir. Bunlar uyarıcı belirtiler ve çocuk piknik ortamında, otla temas durumunda yaşanan bu sorunlar karşısında tedbirlerini almaları gerekir. Astım çocuğun yaşamını kısıtlayıcı bir hastalık. Aynı zamanda psikolojik olarak da yıpranmaktadır. Akciğer ve hava yollarında kalıcı sorunlar bırakabilir. Bir müddet sonra çok ağır seyreden üst üste ataklarla gelen çocuklarda hava yollarında bazı değişiklikler meydana geliyor ve bu hastalık ileri yaşlara taşınabiliyor” diye konuştu.
(HABER MERKEZİ)














































































