Reklamlarda yeni dönem
Karşılaştırmalı reklamlarda, rakiplere ait isim, marka, logo veya diğer ayırt edici şekil veya ifadeler ile ticaret unvanı veya işletme adlarına, belirtilen hükümlere uygun olması koşuluyla yer verilebilecek
11.01.2015 00:00:00
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği, Resmi Gazete'de yayımlandı. Yönetmelikle, reklam veren, reklam ajansları, mecra kuruluşları ve reklamcılık ile ilgili tüm kişi, kurum ve kuruluşlar ile ticari uygulamada bulunanların uyması gereken ilkeler ve bu ilkeler çerçevesinde yapılacak inceleme esaslarının belirlenmesi ve haksız ticari uygulamalara karşı tüketicilerin korunması amaçlanıyor. Yönetmelik, tüketiciye yönelik her türlü ticari reklam ile haksız ticari uygulamayı kapsıyor. Buna göre, reklamlar, genel ahlak kurallarına aykırı ifade ya da görüntüler içeremeyecek, kamu sağlığını bozucu nitelikte olamayacak, kamu düzenini bozan, şiddet hareketleri ile yasadışı veya kınanacak davranışlara yol açan, göz yuman, bu davranışları özendiren veya destekleyen unsurlar içeremeyecek, hasta, çocuk, yaşlı ve engellileri istismar edici ifade ya da görüntüler barındıramayacak. Toplumu endişeye sevk edici veya yanıltıcı biçimde hastalık, yaralanma ve benzeri bir durumla ilgili ifade ya da görüntüler reklamlarda yer alamayacak. Reklamlar, güvenlik kurallarının gözetilmediği ve güvenlik açısından tehlike oluşturabilecek uygulama ve durumlarla ilgili hiçbir sunum ya da tanımlama içeremeyecek. Biçimi ve yayınlandığı mecra ne olursa olsun bir reklamın, reklam olduğu açıkça anlaşılacak. Reklamlar, hiçbir konuda tüketiciyi doğrudan veya dolaylı olarak yanıltabilecek ifade ya da görüntüler içeremeyecek.Karşılaştırmalı reklam yapılabilecekAldatıcı ve yanıltıcı olmamak, haksız rekabete yol açmamak, karşılaştırılan mal veya hizmetlerin aynı nitelikte olması ve aynı istek ya da ihtiyaca cevap vermesi, tüketiciye fayda sağlayacak bir hususun karşılaştırılması gibi koşullarla karşılaştırmalı reklam yapılabilecek. Karşılaştırmalı reklamlarda, rakiplere ait isim, marka, logo veya diğer ayırt edici şekil veya ifadeler ile ticaret unvanı veya işletme adlarına, belirtilen hükümlere uygun olması koşuluyla yer verilebilecek. Takviye edici gıdaların karşılaştırmalı reklamı yapılamayacak.AA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.