Rumlar ve İsrail Akdeniz'i parselliyor
Türkiye kendi sorunlarıyla uğraşırken Akdeniz, enerji konusunda dikkat çeken işbirliklerine sahne oluyor. Güney Kıbrıs Rum Yönetimi ve İsrail'in Kıbrıs'ta doğal gaz boru hattı ve işleme tesisi konusunda anlaşma aşamasında olduğu ortaya çıktı





Boru hattı 18 ay içinde tamam
Anlaşmanın imzalanması halinde boru hattının 18 ay içinde tamamlanması bekleniyor. Yatırımcılar güvence altına alındıktan sonra GKRY'de bir sıvılaştırma tesisi inşa etmek ise 2 buçuk yıl sürecek. Şu ana kadar Kıbrıs'ın güney kıyı şeridinde beş büyük gaz yatağı keşfedildi. İsrail'in de bu türde 11 sahası var. Rum Bakan Papanastasiou bu ay içinde GKRY'nin münhasır ekonomik bölgesinde petrol ve gaz arama ruhsatı olan enerji şirketleriyle bir araya geleceğini de belirtti. Bu şirketler arasında Fransız Total, İtalyan Eni, ExxonMobil ve Chevron bulunuyor. Bakan ayrıca yaptığı açıklamada, "Sıvılaştırılmış doğal gazınız olduğunda, her yöne gidebilir. Avrupa'nın artık buna daha fazla ihtiyacı var, ancak Asya'da da pazarlar bulunabilir" dedi. Rusya-Ukrayna savaşı sonrasında derinleşen küresel enerji krizi, sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) yatırımlarına ivme kazandırmış durumda. GKRY'li ve İsrailli enerji bakanları Mart 2021'de Afrodit ve Yişay'daki ortaklarına bir yıl doğrudan müzakere yapma ya da konuyu uluslararası uzmanlara sevk etme konusunda anlaşmıştı. Ancak bir yılın sonunda şirketler arasında bir anlaşmaya varılamadı. YENAL ARMAN
















































































