Rusların tercihi Türk kuru meyveleri oldu
Rusya’nın kuru meyve ithalatında yüzde 38’lik payını daha yukarı taşımak isteyen Türk kuru meyve ihracatçıları Rusya pazarına yoğunlaşma kararı aldı





Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği tarafından yürütülmekte olan Turkish Dried Fruits URGE projesi üyesi 11 firmanın katılımıyla 16-19 Haziran 2019 tarihlerinde önemli bağlantıların kurulduğu bir pazarlama faaliyeti gerçekleştirildi. Turkish Dried Fruits URGE Projesi kapsamında ilk olarak ABD'de INC kongresi kapsamında pazarlama faaliyeti gerçekleştirdiklerini belirten Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep, ikinci pazarlama faaliyetlerini ise; Rusya'ya gerçekleştirdiklerini kaydetti.
URGE Projesi'nde yer alan 18 firmanın temsilcilerinin katılımıyla düzenlenen toplantılar sonrasında Amerika Birleşik Devletleri, Rusya, Japonya, Hindistan, Çin ve Brezilya'yı hedef Pazar olarak tespit ettikleri dile getiren Celep, "Hedef ülkelerimde dünya nüfusunun yaklaşık yüzde 45'i yaşıyor, Türk kuru meyve sektörünün ihracat rakamlarında ise yüzde 12'lik paya sahipler. O nedenle bu ülkeleri hedef Pazar olarak belirledik. Projemizin sonunda bu ülkelerin toplam ihracatımızdan yüzde 25 pay almasını hedefliyoruz" şeklinde konuştu. Rusya'nın kuru incir ve kuru kayısı ithalatında Türkiye'nin en büyük tedarikçi olduğu bilgisini veren Celep, kuru üzüm ihracatında ikinci büyük tedarikçi olduğumuzun altını çizdi.
COŞKUN ÇELEKOĞLU / İSTANBUL