Rusya-Ukrayna savaşı nedeniyle ihracat düştü
Hazır giyim sektörü 2022'de 21 milyar 193 milyon dolarlık ihracatla rekor kırmıştı. Sektörün dış satımı geçen yıl yüzde 9.2 azalarak, 19 milyar 253 milyon dolara geriledi. Buna rağmen sektörün orta vade hedefi 40 milyar dolar ihracata ulaşmak.
16.01.2024 00:50:00
ÖNDER YILMAZ
ÖNDER YILMAZ





Türk moda endüstrisinin amiral gemisi İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB), 40 milyar dolarlık ihracat hedefi için 2024'e hızlı başladı. İHKİB, yılın ilk sektör buluşmasını Osmanbey Tekstilci İş İnsanları Derneği (OTİAD) ile gerçekleştirdi. İHKİB Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan, etkinlikte yaptığı değerlendirmede, moda endüstrisinin Türkiye ekonomisi için öneminin altını çizdi. Türkiye'nin dışa açılmasında ve ihracatında farklı bir yeri bulunan moda endüstrisinin gelecekte de önemini koruyacağını vurgulayan Paşahan, şöyle devam etti: "İHKİB olarak biz hazır giyimde halen 19 dolar düzeyinde bulunan kilogram birim değerimizi orta vadede 40 dolara, ihracatımızı da 40 milyar dolara çıkarmak istiyoruz. Stratejimizi ve oyun planlarımızı bu hedef doğrultusunda oluşturuyoruz. 2023 bizim için son derece yoğun ve yorucu bir yıl oldu. AB Yeşil Mutabakat'a uyumun yol haritası niteliğindeki eylem planımızı tamamladık. ABD, Rusya, Fransa, İngiltere ve Almanya'nın da aralarında bulunduğu ülkelerde 20 fuara milli katılım düzenledik. 21 ticaret ve alım heyetinde toplam 425 firmamızın beş bine yakın alıcı ile görüşmesini sağladık. Bu yıl ise Avrupa'nın en büyük hazır giyim ve moda fuarı olma özelliğini taşıyan ve 7-10 şubat tarihleri arasında beşincisini düzenleyeceğimiz IFCO'da firmalarımızı dünyanın dört bir yanından gelen binlerce alıcı ile buluşturacağız."
Hazır giyim sektöründe daralma yaşandı
Mustafa Paşahan, moda endüstrisinin geçen yıl küresel pazarlardaki daralma ve yüksek maliyetler nedeniyle fiyat tutturamadığı için müşteri kayıpları yaşadığını vurguladı. 6 Şubat depremlerinin de sektörün üretimine ve ihracatına olumsuz yansıdığını hatırlatan Paşahan, şunları söyledi: "Tüm olumsuzluklara rağmen 2023'ü 19.2 milyar dolar ihracatla tamamladık. Elbette bu arzu ettiğimiz bir sonuç değil. Bu yılın ikinci yarısından itibaren ihracatta ibrenin yeniden yukarıya döneceğine inanıyoruz. Biz olaya orta ve uzun vadeli bakıyoruz. Stratejimizi ve oyun planlarımızı 40 milyar dolarlık ihracat hedefine göre kurguluyoruz. Hedefe giden süreçte moda endüstrimizin rekabetçiliğini yeniden kazanmasını çok önemsiyoruz. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve İHKİB Başkanımız Mustafa Gültepe'nin asgari ücret desteğinin 1400 liraya çıkarılması yönünde Cumhurbaşkanımıza ve ekonomi yönetimine ilettiği talebin en kısa zamanda karşılık bulmasını temenni ediyoruz."
Hazır giyim kabuk değiştiriyor
OTİAD Başkanı Kemal Kartal da hazır giyim ve tekstil sektörlerinin son 7-8 yıldır kabuk değiştirdiğine dikkat çekti. Değişime uyum sağlayamayan firmaların ayakta kalma şansının çok düşük olduğunu vurgulayan Kartal, "Bu yüzden İHKİB'in fuarlar, devlet destekleri ve diğer konularda firmalarımız için yaptığı bu bilgilendirme çalışmalarını çok önemsiyorum" dedi. ÖNDER YILMAZ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.