Sadece doktorlar değil, balıkçılar da gidiyor
3 tarafı denizlerle çevrili ülkemizde, av yasağının kalkmasına az bir zaman kala, balıkçılar umudunu Moritanya'ya bağladı. Türkiye'den 50 kadar büyük tekne balık avcılığı için rızıklarını Moritanya karasularında arayacak





Trabzon Tarım Orman İl Müdürlüğü Balıkçılık ve Su Ürünleri Şube Müdürü Bayram Sancar, Türkiye ile Moritanya İslam Cumhuriyeti arasında balık avcılığı antlaşması olduğuna dikkat çekerek bu anlamda ülkemizden 50 kadar balıkçı teknesinin Moritanya'ya gittiğini belirtti. Son yıllarda ülkemizde gerek iklimsel değişiklik gerekse çevresel faktörlerden dolayı su ürünleri avcılığı üretiminde dalgalanma olduğunu kaydeden Sancar, 'Ülkemiz Su Ürünleri üretiminin büyük bir kısmını endüstriyel balıkçılık yapan balıkçı teknelerinin avladığı hamsi, istavrit, sardalye, palamut ve çaça türleri oluşturmaktadır. Ancak son yıllarda gerek iklimsel değişiklik, gerek çevresel faktörlerden dolayı su ürünleri avcılığı üretiminde bir dalgalanma olduğu görülmüş. Hem kara sularımızda kalan balıkçıların avlanma miktarını nispi olarak artırmak hem yeni ürün alanları bulmak için ülkemiz su ürünleri üretiminin olduğu ülkelerle beraber ikili balıkçılık antlaşmaları sağlamış. Bu doğrultuda antlaşma yapmış olduğumuz Moritanya İslam Cumhuriyetine Ergün Reis A isimli balıkçı gemimiz hem teknik alt yapı donanım avlanma yeteneği ve personeli ile birlikte dünya çapında su ürünleri avcılığı yapan balıkçı gemileriyle yarışabilir durumda. Bu nedenle Moritanya avlanma sahası olduğu için gemimiz orada avlanma faaliyetine devam edecek. Orada 3-4 yıldan beri avcılık faaliyeti yürütüyoruz. Şu anda Moritanya İslam Cumhuriyeti'nde 4 balık unu balık yağı fabrikası yaklaşık 40-50 civarı balıkçı gemisi ve bu gemilerde çalışan bin 500 kadar tayfa ile beraber su ürünleri avcılığı yürütmekteyiz. İlimizde şu anda oraya giden ikinci gemimiz iki gemimiz daha hazırlanmak üzere onlarda en kısa zamanda yolculuğa başlayacak. Orada genelde istavrit, uskumru, kolyoz, lüfer gibi türler avlanıyor. Balıklar genelde orada pazarlanıyor, Türkiye'ye gelmiyor' diye konuştu.












































































