Sağlık çalışanları eşitlik istiyor
Covid-19 yoğun bakımında çalışan ve 20 TL 'tavandan ek ödeme' alan hemşireden sonra 1 kuruş bile almayan hastabakıcı, laborant ve temizlik görevlileri seslerini yükseltiyor.





Sağlık ordusunun eratı
Sağlık Bakanı Fahrettin Koca'nın ifadesiyle Türkiye'nin 1 milyon 61 bin 635 kişilik bir sağlık ordusu var. 165 bini doktor, 204 bini hemşire... Geri kalan 690 bin kişi 54 farklı meslek grubundan; laborant, teknisyen, tıbbi sekreter, hastabakıcı, temizlik ve güvenlik görevlisi, bilgi işlem, idari personel... Pandemi nedeniyle ülke genelinde 32 bin yeni sağlık personeli alındı. Farklı statüde işe girdikleri için onlara ek ödeme yapılırken, yıllardır çalışanlar bu haktan mahrum kaldı. Bir üniversite hastanesinin Covid-19 yoğun bakım servisinde çalışan bir hastabakıcı, "Bir ay önce işe giren, 15 yıldır çalışandan fazla alıyorsa iş barışı bozulur. Biz demiyoruz ki onlara verilmesin, biz diyoruz ayrım yapılmasın. Herkes hakkını alsın" dedi. Adının açıklanasını istemeyen laborant, nöbetlerin 12 saate indiğini ama hastalarla temasının devam ettiğini söylüyor: "Birebir müdahale ederek, kan alarak, kan şekerlerine bakarak hastayla doğrudan temas halindeyiz. Haftalarca gece gündüz uykusuz kaldık. Şimdi çıkıp 'sağlık çalışanlarına verdik, dağıttık' diyorlar. Bize 1 lira bile ödenmedi. Üç dört gün alkışlattılar, gururlandık tabii. Keşke hiçbir şey söylenmeseydi, herkese ödenecek denmeseydi. Hatta bize yatırılmayacak diye duyumlar alıyorduk, sendika aracılığıyla görüşmemizde, 'sizi mağdur etmeyeceğiz' dediler." DW












































































