'Sağlıkçılar şiddeti değil, sonsuz saygıyı hak ediyor'
Dr. Öğr. Üyesi Remzi Karşı, 'Susmak şiddeti onaylamaktır. Bu sebeple sağlık personeline gösterilen şiddete sessiz kalmayalım. Onlar şiddeti değil, sonsuz saygıyı hak ediyorlar' dedi





Dünya Sağlık Örgütü'ne göre sağlık kurumlarındaki şiddetin, hasta ve hasta yakınları ya da diğer herhangi bir bireyden gelen, sağlık çalışanı için risk oluşturan, tehdit davranışı, sözel tehdit, fiziksel saldırıdan oluşan durum olarak tanımlandığını belirten Karşı, 'Sağlık çalışanlarının ön planda olması, toplumlardaki sağlık algısının ve acil sağlığın neler olduğu ile ilgili bilgilerinin eksik olması, sağlık çalışanlarına karşı şiddetin artmasına sebep olmuştur. En yakın 3 arkadaşımı sağlıkta şiddetinde şehit verdim. Sağlıkta şiddet biz hekimlerin içini kanatan, çalışma şevkimizi kıran, motivasyonumuzu düşüren, bunca özveriyle yaptığımız işte bıkkınlık uyandıran ciddi psikolojik sorunları da başlatmış oluyor. Geçtiğimiz yıl yapılan düzenlemeyle sağlık çalışanlarına karşı yapılan fiili veya sözlü davranış Türk Ceza Kanununa göre en ağır biçimde cezalandırılacak, şiddet gören kişi bizzat devlet tarafından atanacak avukatlar tarafından hukuki işlemleri takip edilecek ve şiddet gören sağlık çalışanı hiçbir şekilde mali bir külfet altına girmeyecektir. Ailesi ve en sevdiklerini mesleği uğruna ihmal eden, canını hiçe sayan sağlık çalışanlarının her açıdan hak ettiği değeri görmesi dileğiyle' diye konuştu.İHA







































































