Sağlıkçılar sokaklarda
Sağlık çalışanları, ‘14 Mart Tıp Bayramı’nda hükümetin sağlık politikalarını protesto etmek ve özlük haklarının iyileştirilmesi amacıyla sokaklara çıktı
inanmak istemektedirler” dedi.
Doktorların yükü arttı
Sağlıkçılar Mersin Üniversitesi (MEÜ) Araştırma ve Uygulama Hastanesi’nin bahçesine kadar yürüyüş yaptı. Yürüyüş boyunca sloganlar atmaya devam eden üyelere polisler de eşlik ederek, yolun trafiğe kapanmasına izin vermedi. MEÜ Araştırma ve Uygulama Hastanesi’nin önünde üyeler adına açıklama yapan Mersin Tabip Odası Başkanı Dr. Galip Kırıcı, 14 Mart Tıp Bayramı’nı düş kırıklığı ve öfke içinde kutladıklarını savundu. ‘Sağlıkta Dönüşüm Programı’nın ardından doktorluk mesleğinin değersizleştiğini, görev tanımının ve sınırlarının değiştiğini ve her işi yapar hale geldiklerini ifade eden Kırıcı, “On yılda, poliklinik sayısı 3 kat, ameliyat sayısı 4 kat arttı. Artan bu yükün altından kalkmaya, halka nitelikli bir hizmet vermeye çalıştık. Ancak ‘Sağlıkta Dönüşüm Programı’ndan yalnız biz değil, hizmet verdiğimiz insanlar da etkilendi. Hizmete ulaşmak için insanlar yoğun çaba harcadılar, harcıyorlar. Bu on yılın son yarısında da, her kademede katkı, katılım payı ve ilave ücretler ödeyerek, bazen hayati ilaçlara ulaşmak için daha fazla ücretler, bazen de eşdeğer ilaç farkı, özetle aldıkları hizmetin neredeyse yarı parasını cepten ödeyerek hizmet alabilecek duruma getirildi ve bu ödemeler giderek artıyor” dedi.















































































