Sağlıkta şiddete yeni önlem
Sağlıkta şiddeti önlemek için yeni bir sistem üzerinde çalışıldığını açıklayan Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, "İçişleri Bakanlığımız ile birlikte bir çalışma yapıyoruz. Bu çalışma; beyaz kod öncesi bir ara uyarı ve ön haber sistemi" dedi
Haber Merkezi





Taban ücretler artacak
Bakanlık tarafından başlatılan ikinci reform döneminde sağlık çalışanları arasındaki başta gelir farklılıkları ve uygulamadan kaynaklı bazı sorunların da giderilmesi gerektiğini ifade eden Koca, "Sağlık çalışanlarının taban ücreti katsayısı 0.32'ydi. Uzmanlarda 4.5, pratisyenlerde 2.25, asistanlarda 3.40 gibiydi. Sağlık çalışanlarının ise 0.32 idi. Yani sağlık çalışanlarımızın taban ücreti, hekim arkadaşlarımızın taban ücretinin 10-15'te 1'iydi. Bu oranın makul bir düzeye çıkarılması gerektiği kanaatindeyim. Tüm sağlık çalışanları için en azından bu oranın bir kat artırılması gerekiyor. Yan dal uzmanlarının da taban ücretinin farklılaştırılması gerektiğini düşünüyorum" şeklinde konuştu. Bakan Koca, şunları söyledi: "Hepsi için taban ücretini artırılması ama sabit ücretin emekliliğe sayılması, bunlara ilave olarak da nöbet ücretlerinin hekimler dahil olmak üzere herkesi gözeterek çalışan işçilerin nöbet ücretinin üstüne çıkarılması gerektiği de aşikar bir durum. Ayrıca tavan oranlarının da düzenlenmesi gerekiyor. Aile hekimliğiyle ilgili cari ödemeler sorun olmaya başladı. Aile hekimliği uzmanlarının da uzman gibi görülerek taban ücretlerinin uzman katsayısına çıkarılması. Ayrıca teşvik sisteminin de artırılarak koruyucu hekimlikle ilgili de teşvik sisteminin biraz daha aktif devreye girmesi gerektiği kanaatindeyiz."
















































































