logo
12 TEMMUZ 2025

Sıcaklar bastırdı, klima şikayetleri patladı


 
 
Temmuz sıcağında zirve yapan klima kullanımı, tüketici şikayetlerini de beraberinde getirdi. Şikayetvar verilerine göre, 2025 yılının Mayıs ve Haziran ayları kıyaslandığında klima şikayetlerinde yüzde 162’lik bir artış yaşandı. 

12.07.2025 06:31:00
ÖNDER YILMAZ
Sıcaklar bastırdı, klima şikayetleri patladı
Sıcaklar bastırdı, klima şikayetleri patladı

Temmuz sıcağında zirve yapan klima kullanımı, tüketici şikayetlerini de beraberinde getirdi. Şikayetvar verilerine göre, 2025 yılının Mayıs ve Haziran ayları kıyaslandığında klima şikayetlerinde yüzde 162'lik bir artış yaşandı. Aşırı sıcakların etkisini daha da artırdığı Temmuz ayında ise haftalık bazda artış dikkat çekici boyutlara ulaştı. Haziranın son haftasıyla Temmuzun ilk haftası kıyaslandığında, şikayetlerde yüzde 120'nin üzerinde artış yaşandı. Bu veriler, yalnızca sıcaklığın değil, hizmet kalitesine dair memnuniyetsizliklerin de hızla tırmandığını ortaya koyuyor. Tüketiciler, satın alma sonrası süreçlerde karşılaştıkları gecikmeler, teknik aksaklıklar ve maliyetlerle ilgili sorunlarını platform üzerinden dile getiriyor.
Şikayetvar verilerine göre klimalarla ilgili en çok şikayet edilen konular şöyle sıralandı:

Servis çok pahalı

Servis hizmetlerinde gecikme ve yüksek maliyetler: Yetkili servislerin randevu vermemesi, geç ulaşması, yedek parça temininde yaşanan gecikmeler ve fahiş onarım ücretleri en sık dile getirilen sorunlar arasında yer alıyor.
Kurulum ve montaj sürecindeki aksaklıklar: Kurulum ekiplerinin gecikmesi, hatalı montaj uygulamaları ve sürpriz ücret talepleri şikayetlere yansıyor.
Yetersiz soğutma veya ısıtma: Cihaz çalışıyor görünse de ortamı istenilen sıcaklığa getirmemesi sıkça dile getiriliyor.
Yüksek enerji tüketimi: Enerji verimliliği yüksek gösterilen klimaların beklenenden fazla elektrik harcayarak faturaları kabartması kullanıcıların tepkisini çekiyor.
Garanti kapsamı dışı bırakma: Servislerin arızaları 'kullanıcı hatası' gerekçesiyle garanti dışı bırakması ve ücret talep etmesi mağduriyet yaratıyor.
İade ve değişim süreçlerinde zorluk: Arızalı ya da beklentiyi karşılamayan ürünlerin iadesinde ek belgeler, teknik servis raporları gibi zaman alıcı prosedürler tüketicileri zorluyor.
Gürültü şikayetleri: 'Sessiz çalışma' vaadine rağmen cihazların özellikle gece uykusunu bölecek düzeyde ses çıkarması şikayet ediliyor.
Kötü koku ve hava kalitesi: Bazı klimalardan gelen kötü kokular ve alerjik reaksiyonlara yol açan düşük hava kalitesi dile getiriliyor.
Akıllı kontrol özelliklerinde sorunlar: Mobil uygulama ya da uzaktan kumanda sistemlerinde bağlantı problemleri, geç tepki verme gibi teknik aksaklıklar yaşanıyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Gazze'ye bomba yağıyor
Son 48 saatte 250 noktaya hava saldırısı
'AK Parti, MHP ve DEM olarak bu süreci birlikte pişireceğiz'
Erdoğan beklenen konuşmasını yaptı
Arktik’te sessiz rekabet
Buz ülkesinde gerilim yükseliyor
Rusya-Ukrayna cephesinde yeni dönem
Elektronik savaşın yükselişi
Çiftçiye şimdi de kuraklık darbesi
'Yüzde 85'lere varan verim düşüklüğü var'
Çalışma hayatında işler karışık
'Sessiz istifa' yaygınlaştı!
"SDG, YPG'dir. YPG, PKK'nın bir türevidir"
ABD'nin Ankara Büyükelçisi Barrack lafı dolandırmadı
Güçlü alternatif aranıyor
Küresel sistemde doların ipi çekiliyor
Oysa sınav hiç de kolay değildi
LGS'de rekor sayıda birinci şaşırttı
"Böylesini hiç görmedim!"
Texas'taki sel felaketi iklim değişikliğine inanmayan Trump'ı şaşırttı
Bolu Belediye Başkan Yardımcısı savunma yaptı
Kartalkaya davası devam ediyor
ABD Dışişleri Bakanlığı 1300'ü aşkın personelini işten çıkardı
"Yeniden yapılanmanın bir parçası"
İBB'ye yönelik soruşturmada gelişme
8 kişi daha tutuklandı
Kredi kartı ve ihtiyaç kredisi yapılandırmalarında değişiklik
Azami faiz yüzde 3.11
Gazze'ye bomba yağıyor
Son 48 saatte 250 noktaya hava saldırısı
'AK Parti, MHP ve DEM olarak bu süreci birlikte pişireceğiz'
Erdoğan beklenen konuşmasını yaptı
Arktik’te sessiz rekabet
Buz ülkesinde gerilim yükseliyor
Rusya-Ukrayna cephesinde yeni dönem
Elektronik savaşın yükselişi
Çiftçiye şimdi de kuraklık darbesi
'Yüzde 85'lere varan verim düşüklüğü var'
Çalışma hayatında işler karışık
'Sessiz istifa' yaygınlaştı!
"SDG, YPG'dir. YPG, PKK'nın bir türevidir"
ABD'nin Ankara Büyükelçisi Barrack lafı dolandırmadı
Güçlü alternatif aranıyor
Küresel sistemde doların ipi çekiliyor
Oysa sınav hiç de kolay değildi
LGS'de rekor sayıda birinci şaşırttı
"Böylesini hiç görmedim!"
Texas'taki sel felaketi iklim değişikliğine inanmayan Trump'ı şaşırttı
Bolu Belediye Başkan Yardımcısı savunma yaptı
Kartalkaya davası devam ediyor
ABD Dışişleri Bakanlığı 1300'ü aşkın personelini işten çıkardı
"Yeniden yapılanmanın bir parçası"
İBB'ye yönelik soruşturmada gelişme
8 kişi daha tutuklandı
Kredi kartı ve ihtiyaç kredisi yapılandırmalarında değişiklik
Azami faiz yüzde 3.11
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.