Şiddet sağlık sistemini vuruyor
Şubat Ayı Sağlıkta Şiddet Raporu'nu açıklayan Sağlık-Sen Genel Başkanı Semih Durmuş, şubatta sağlıkta 21 şiddet olayı yaşandığına dikkat çekerek, "Sağlıkta şiddet sorunu, sağlık sistemini tehdit eder bir noktaya geldi" ifadelerini kullandı





Şubatta 21 şiddet olayı yaşandı
Sağlık-Sen Genel Başkanı Semih Durmuş, şubat ayında, sağlıkta 21 şiddet olayı yaşandığını belirterek, şunları kaydetti: "Bu olaylarda 43 sağlık çalışanı mağdur oldu. Ay boyunca yaşanan 21 şiddet olayının 8'ine bizzat hastalar imza attı. Hasta yakınları ise 13 olaya neden oldu. Yaşanan 21 şiddet vakasının 17'si hem fiili hem sözlü, 4'ü ise sözlü olarak vuku buldu. Şiddet olaylarının en çok yaşandığı yer yine hastaneler oldu. 21 şiddet olayının 19'u hastanelerde cereyan ederken, bir olay aile sağlığı merkezinde, biri de sahada meydana geldi. Ay boyunca 12 hemşire, 11 doktor, 4 güvenlik görevlisi, 3 acil sağlık hizmetleri çalışanı, 13 de diğer branşlardan sağlık çalışanı şiddet mağduru oldu. Ay boyunca yaşanan şiddet vakalarına imza atan 31 saldırgandan 14'ü tutuklandı. Gözaltına alınan saldırganların 6'sı serbest bırakılırken, 7 saldırgan hakkında ise soruşturma başlatıldı, 4 saldırgan hakkında ise herhangi bir işlem yapılmadığı tespit edildi."















































































