





Özellikle kabak, marul, mısır ve elma gibi ürünler misket büyüklüğündeki dolu yağışından dolayı zedelendi. Ürünü yağışlardan olumsuz etkilenen çiftçiler durum karşısında çaresiz kaldı. Hasat sezonuna bereketli yağan yağmurlarla giren çiftçilerin umutları, dolu yağışı ile birlikte bir nevi kayboldu.

'Kavurma boğazımızda kaldı'
Uzun yıllardır çiftçilik yapan Mustafa Ekşi, bayramın ilk günü yağan yağışın tarım arazilerinde büyük hasara neden olduğunu ifade etti. Marul, kabak, lahana gibi sebzelerini dalından koparamayan Ekşi, moral bozukluğu yaşadı. Talihsiz çiftçi yağışların olduğu günü, 'Bu yağan dolu ve sağanak olumsuz etkiledi. 435 bin adet marulum, 10 dönüm kabağım, 20 dönüm maydanozum, 40 bin adet beyaz lahanam gitti. Tarlamda neredeyse hiçbir ürünüm kalmadı. En 1 milyon 200 bin liralık zararım var. Beklentimiz geçen senenin açıklarını kapatmaktı. Çünkü her sene benzer bir doğal afet oluyor, ama bize bir destek yapılmıyor. Domates, biber ve mısır eken arkadaşlarımız var hepsi bizim gibi. Umutlarımız yerle bir oldu, yağmurlar güzeldi her şey pahalı olmasına rağmen gübremizi, ilacımızı atmaya çalışıyorduk. Bayramın birinci günü yağan dolu bütün hayallerimiz bitirdi. Kurbanımız kestik, çok affedersiniz kavurma yiyecektik. Bir lokma aldık o anda dolu başladı o lokma boğazımızda kaldı. İnanın bayramlaşmaya bile gitmedik. Kolay değil emeklerimiz gitti' diyerek anlattı.












































































