Sinop'ta vakaların düşüşü turizmciyi sevindirdi
Karadeniz'in en risksiz ili haline gelen Sinop'ta vakaların düşüşü en çok turizmciyi sevindirdi. Sezon öncesi gelen haberle mutlu olan turizmciler turistleri Karadeniz'in en güvenli sahillerine davet ettiler. Sağlıklı bir tatil içinde önerilerini sıraladılar





Sezondan beklentisinin yüksek olduğunu dile getirerek, 'Benim beklentim yüksek. Aslında büyük bir talep olacağını düşünüyorum. Haziran'ın ortasından itibaren bu talebin artacağını zannediyorum. Geçen senede aslında beklemediğimiz şekilde Temmuz'da itibaren artmıştı. Ama bu sene biraz daha erken bekliyorum. İnsanlar bir an öne çıkıp dışarıya bir gezmek, tozmak bir hava almak biraz hareket etmek istiyorlar. İyi bir sezon geçireceğimizi düşünüyorum' diye konuştu.
Sağlıklı bir tatil için önerilerini sıralayan Ahmet Çobanoğlu, 'Geldikleri tesisin ne olduğuna nasıl bir yer olduğuna dikkat etmeleri gerekiyor. Gerçekten bazı tesislerde çok dikkat edilmiyor. Özellikle kurumsal olmayan küçük çaptaki tesislerde. O yüzden ben diyorum ki turistlere; 'Öncelikle sağlıklı turizm sertifikası var mı' diye sorun. İkincisi zaten kayıt dışı dediğimiz her açıdan güvenli olmayan ve kanuni de olmayan kiralamalardan kaçının. Çünkü buralarda gerçekten nasıl bir sağlık ortamı var bilmiyoruz. Nasıl kullanıldı bilmiyoruz. Bu yüzden sağlıklı turizm sertifikası önemli ve bu konuda hazırız. Turistlerimizde geldikleri zaman mutlaka öncelikle bulundukları yerin korunuyor olduğunu, sağlıklı bir ortam olduğunu denetlemeleri ve kendilerinin de buralarda uygulanan kuralları uygulamaları gerekiyor. Bu Sinop'un da bir avantajıdır aslında. Mevsim yaz ve açık havada daha çok bulunma şansımız var. Dolayısıyla bunu değerlendirerek mümkün olduğunca kapalı ortamlara, kalabalık mekanlara girmeden açık alanlarda gezmeleri açık alanlarda yeme içme eylemlerini yapmalarını öneriyorum' şeklinde konuştu.İHA










































































