ŞİÖ üyesi ülkeler Özbekistan'da buluştu
Şanghay İşbirliği Örgütü ülkeleri hükümet başkanları toplantısı Özbekistan’ın başkenti Taşkent’te gerçekleştirildi
02.11.2019 00:00:00





Şanghay İşbirliği Örgütü ülkeleri hükümet başkanları toplantısı Özbekistan'ın başkenti Taşkent'te gerçekleştirildi. Toplantısına örgüte üye Rusya Başbakanı Dmitriy Medvedev, Çin Başbakanı Li Keqiang, Kazakistan Başbakanı Askar Mamin, Tacikistan Başbakanı Kahir Rasulzade, Kırgızistan Başbakanı Muhammetkaliy Abılgaziyev, Özbekistan Başbakanı Abdulla Aripov, Hindistan Savunma Bakanı Rajnath Singh, Pakistan Dışişleri Bakanı Şah Mahmud Kureyşi, ŞİÖ Genel Sekreteri Vladimir Narov, ŞİÖ Bölgesel Terörle Mücadele Yapısı Direktörü Cumahan Giyasov ve örgütte gözlemci Belarus Başbakanı Sergey Rumas, Afganistan İcra Kurulu Başkanı Abdullah Abdullah, İran Cumhurbaşkanı Yardımcısı İshak Cihangiri ve diğer yetkililer katıldı.
Özbekistan Cumhurbaşkanlığı Basın Ofisinden yapılan açıklamaya göre, Cumhurbaşkanı Mirziyoyev Şanghay İşbirliği Örgütü ülkeleri hükümet başkanları toplantısına katılmak üzere Taşkent'e gelen örgüte üye Rusya Başbakanı Dmitriy Medvedev, Çin Başbakanı Li Keqiang, Kazakistan Başbakanı Askar Mamin, Tacikistan Başbakanı Kahir Rasulzade, Kırgızistan Başbakanı Muhammadkaliy Abılgaziyev ve örgütte gözlemci Belarus Başbakanı Sergey Rumas ile toplantıya davetli Türkmenistan Başbakan Yardımcısı ve Dışişleri Bakanı Reşid Meredov'u ayrı ayrı kabul ederek, ikili görüşmeler yaptı. 2001 yılında kurulan Rusya, Çin, Özbekistan, Kazakistan, Kırgızistan, Tacikistan, Pakistan ve Hindistan'ın üye olduğu örgütte, Belarus, Afganistan, İran ve Moğolistan ise gözlemci ülke statüsünde bulunuyor. AA















































































