Son 52 yılın en sıcak Aralık ayı yaşandı
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, 'Son 52 yılın en sıcak Aralık ayını yaşadık. Yağışlar ciddi oranda azaldı. Bu tablo umut vermiyor. Hep söylüyoruz; kaynaklarımız sınırsız değil! Bu bilinçle çalışıp, adımlarımızı atıyoruz. Hepimiz üzerimize düşeni yapmalıyız' dedi





Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, resmi sosyal medya hesabından Meteoroloji Genel Müdürlüğü'nden gelen verileri paylaşarak, 'Son 52 yılın en sıcak aralık ayını yaşadık. Yağışlar ciddi oranda azaldı. Bu tablo umut vermiyor. Hep söylüyoruz; kaynaklarımız sınırsız değil! Bu bilinçle çalışıp, adımlarımızı atıyoruz. Hepimiz üzerimize düşeni yapmalıyız" dedi.
'7 bölgede sıcaklık ortalaması yükseldi'
Yapılan karşılaştırma sonucunda; Marmara Bölgesi ortalaması 7,0 santigratderece iken Aralık 2022 sıcaklık ortalama değeri 10,3 santigrat derece olarak ölçüldü. Ege Bölgesi ortalaması 7,9 santigrat derece iken Aralık 2022 sıcaklık ortalama değeri 10,8 santigrat derece olarak ölçüldü. Akdeniz Bölgesi ortalaması 9,1 santigrat derece iken 11,8 santigrat dereceye, İç Anadolu Bölgesi ortalaması 1,4 santigrat derece 4,6 santigrat dereceye çıktı. Karadeniz Bölgesi'nde ise ortalama sıcaklık 4,8 santigrat derece iken 7,8 santigrat dereceye, Doğu Anadolu Bölgesi ortalaması 1,5 santigrat derecede iken Aralık 2022 sıcaklık ortalama değeri 2,4 santigrat derece olarak belirlendi. Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde ise durum değişmedi, sıcaklık ortalaması 6,4 santigrat derece iken Aralık 2022 sıcaklık ortalama değeri ise 9,2 santigrat derece olarak ölçüldü.











































































