logo
04 TEMMUZ 2025

Sorumluluk sadece personele yüklenemez

27.07.2004 00:00:00
Demiryolu Makinist, Revizör ve Raylı Taşımacılar Derneği (DEMARD) Genel Başkanı Musa Ayar, Sakarya'daki tren kazası sonrasında, "tren personeli üzerinde politika yaparak, kendilerine rant sağlamaya çalışanları kınayarak", sorumluluğun sadece personele yüklenilmemesi gerektiğini söyledi.

Ayar, Demiryolları Buharlı Trenler Açık Hava Müzesi'nde, Sakarya'da meydana gelen tren kazasına ilişkin basın toplantısı düzenledi.

Kaza bölgesinde trenin süratinin 130 km/saatken, makinist livre (hız çizelgesi) sürati olan 80 km/saate inebilmek için fren yapmasına rağmen ancak 118 km/saate düşebildiğini hatırlatan Ayar, lokomotif ve vagonların fren sisteminin teknik elemanlarca araştırılması gerektiğini belirtti.

Pek çok şey

araştırılmalı

Kondovit (fren) hattına pislik gelerek, valfleri (hava fren dağıtıcısı) arızalanmış olabileceğine dikkati çeken Ayar, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Diğer etkenlerden vagonların hava sisteminde veya vagonların bojilerinde yolun durumuna göre kendi pozisyonunu alamaması veya boji göbek milinin kopması gibi etkenlerin, yaz aylarında aşırı sıcaklardandolayı raylarda meydana gelen genleşmeler ve uzama katsayıları normal değerlerin üzerine çıkarak yolu kaydırmış, S veya dirsek yapmış olabileceği teknik olarak araştırılması gerekmektedir."

Ayar, bu teknik nedenlerden dolayı hızla ilgili verinin tek başınayeterli olamayacağının, herkes tarafından kabul edilmesi gerektiğini kaydederek, diğer etkenlerin de araştırılmasından sonra bu verilerin toplanarak kaza nedeninin ortaya çıkarılmasını istedi.

Demiryollarının, ne olursa olsun dünyada kullanılan en güvenli taşıma sistemi olduğunu ifade eden Ayar, demiryolu çalışanlarını, demiryollarına destek vermeye çağırdı.

İnsanları inandırmak için güçlü bir yapı kurmak gerektiğini vurgulayan Ayar, bunun için sadece travers, balats taşları gibi alt yapı malzemelerinin değişmesinin yeterli olmadığını, zeminin, fizibilite çalışması yapılarak sağlamlaştırılması gerektiğini söyledi. Ayar, "Makinistlerin çalışma koşullarının iyileştirilmesi, makinistliğin basite alınmaması, makinede görev yapan personelin mutlaka teknik personel olması gerekmektedir" diye konuştu.

Nasıl makinis

olunur?

DEMARD Genel Başkanı Musa AyarH, hzlandırılmış trene ilişkin kuşkularının bulunup bulunmadığı, bazı kuşkularını, DDY yetkililerine iletmeleri sonucu, varış süresinin 5 saatten, 5 saat 15 dakikaya çıktığını anlattı. Ayar, makinistlik okulunun bulunup bulunmadığına ilişkin bir soruyu yanıtlarken, Eskişehir Demiryolu Meslek Lisesi'nin bulunduğunu belirti.

Ayar, okulun ardından, 10 bin kilometrelik bir yolun kattedilmesi ve yardımcı makinist kursunun başarıyla bitirilmesinden sonra, manevramakinisti olunduğunu söyledi. Ayar, ardından ana hat makinistlik kursuna katılan personelin, sınavı geçmesiyle simülatör eğitimine tabitutulduğunu, burada başarılı olduktan sonra makinist olunabildiğini belirtti. Ayar, makinist olabilmek için 6-10 yıllık bir eğitim süreci gerektiğini ifade etti.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Remzi Çayır’dan Hüseyin Baş’a Ziyaret
Sıcak gündem değerlendirildi
CHP İzmir İl Başkanı Aslanoğlu tutuklandı
İZBETON AŞ soruşturmasında 14 tutuklama
CHP'ye yönelik operasyonlar Antalya'ya da sıçradı
Manavgat Belediyesi'ne operasyon
Yeni bir sıcak hava dalgası geliyor
AKOM İstanbulluları uyardı
'İktidarın ekmeğine yağ sürdü'
BTP liderinden Leman dergisi yorumu
Diploma soruşturmasında iddianame hazırlandı
Hapis ve siyasi yasak istendi
Bakan Yumaklı açıkladı
'Çeşme'deki yangın kontrol altına alındı'
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Azerbaycan'a gitti
AKP genel başkan yardımcıları da eşlik etti
Bakan Yumaklı'dan 'orman yangınları' açıklaması
"Son 1 haftada 624 yangın çıktı"
"İsrail'in tehditleri bizi caydıramaz"
Husilerden 'kararlılık' mesajı
Trump ile Putin telefonda görüştü
Trump: 'İlerleme kaydedemedim'
‘TÜİK'ten açlık ve sefalete devam kararı çıktı!’
Hüseyin Baş’tan emekli maaşı tepkisi
Dış ticaret açığı patladı
İthalat çığrından çıkıyor
Gazeteciye zeytinlik fırçası
'Sen gazetecilik falan yapmıyorsun'
Remzi Çayır’dan Hüseyin Baş’a Ziyaret
Sıcak gündem değerlendirildi
CHP İzmir İl Başkanı Aslanoğlu tutuklandı
İZBETON AŞ soruşturmasında 14 tutuklama
CHP'ye yönelik operasyonlar Antalya'ya da sıçradı
Manavgat Belediyesi'ne operasyon
Yeni bir sıcak hava dalgası geliyor
AKOM İstanbulluları uyardı
'İktidarın ekmeğine yağ sürdü'
BTP liderinden Leman dergisi yorumu
Diploma soruşturmasında iddianame hazırlandı
Hapis ve siyasi yasak istendi
Bakan Yumaklı açıkladı
'Çeşme'deki yangın kontrol altına alındı'
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Azerbaycan'a gitti
AKP genel başkan yardımcıları da eşlik etti
Bakan Yumaklı'dan 'orman yangınları' açıklaması
"Son 1 haftada 624 yangın çıktı"
"İsrail'in tehditleri bizi caydıramaz"
Husilerden 'kararlılık' mesajı
Trump ile Putin telefonda görüştü
Trump: 'İlerleme kaydedemedim'
‘TÜİK'ten açlık ve sefalete devam kararı çıktı!’
Hüseyin Baş’tan emekli maaşı tepkisi
Dış ticaret açığı patladı
İthalat çığrından çıkıyor
Gazeteciye zeytinlik fırçası
'Sen gazetecilik falan yapmıyorsun'
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.