Demiryolu Makinist, Revizör ve Raylı Taşımacılar Derneği (DEMARD) Genel Başkanı Musa Ayar, Sakarya'daki tren kazası sonrasında, "tren personeli üzerinde politika yaparak, kendilerine rant sağlamaya çalışanları kınayarak", sorumluluğun sadece personele yüklenilmemesi gerektiğini söyledi.
Ayar, Demiryolları Buharlı Trenler Açık Hava Müzesi'nde, Sakarya'da meydana gelen tren kazasına ilişkin basın toplantısı düzenledi.
Kaza bölgesinde trenin süratinin 130 km/saatken, makinist livre (hız çizelgesi) sürati olan 80 km/saate inebilmek için fren yapmasına rağmen ancak 118 km/saate düşebildiğini hatırlatan Ayar, lokomotif ve vagonların fren sisteminin teknik elemanlarca araştırılması gerektiğini belirtti.
Pek çok şey
araştırılmalı
Kondovit (fren) hattına pislik gelerek, valfleri (hava fren dağıtıcısı) arızalanmış olabileceğine dikkati çeken Ayar, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Diğer etkenlerden vagonların hava sisteminde veya vagonların bojilerinde yolun durumuna göre kendi pozisyonunu alamaması veya boji göbek milinin kopması gibi etkenlerin, yaz aylarında aşırı sıcaklardandolayı raylarda meydana gelen genleşmeler ve uzama katsayıları normal değerlerin üzerine çıkarak yolu kaydırmış, S veya dirsek yapmış olabileceği teknik olarak araştırılması gerekmektedir."
Ayar, bu teknik nedenlerden dolayı hızla ilgili verinin tek başınayeterli olamayacağının, herkes tarafından kabul edilmesi gerektiğini kaydederek, diğer etkenlerin de araştırılmasından sonra bu verilerin toplanarak kaza nedeninin ortaya çıkarılmasını istedi.
Demiryollarının, ne olursa olsun dünyada kullanılan en güvenli taşıma sistemi olduğunu ifade eden Ayar, demiryolu çalışanlarını, demiryollarına destek vermeye çağırdı.
İnsanları inandırmak için güçlü bir yapı kurmak gerektiğini vurgulayan Ayar, bunun için sadece travers, balats taşları gibi alt yapı malzemelerinin değişmesinin yeterli olmadığını, zeminin, fizibilite çalışması yapılarak sağlamlaştırılması gerektiğini söyledi. Ayar, "Makinistlerin çalışma koşullarının iyileştirilmesi, makinistliğin basite alınmaması, makinede görev yapan personelin mutlaka teknik personel olması gerekmektedir" diye konuştu.
Nasıl makinis
olunur?
DEMARD Genel Başkanı Musa AyarH, hzlandırılmış trene ilişkin kuşkularının bulunup bulunmadığı, bazı kuşkularını, DDY yetkililerine iletmeleri sonucu, varış süresinin 5 saatten, 5 saat 15 dakikaya çıktığını anlattı. Ayar, makinistlik okulunun bulunup bulunmadığına ilişkin bir soruyu yanıtlarken, Eskişehir Demiryolu Meslek Lisesi'nin bulunduğunu belirti.
Ayar, okulun ardından, 10 bin kilometrelik bir yolun kattedilmesi ve yardımcı makinist kursunun başarıyla bitirilmesinden sonra, manevramakinisti olunduğunu söyledi. Ayar, ardından ana hat makinistlik kursuna katılan personelin, sınavı geçmesiyle simülatör eğitimine tabitutulduğunu, burada başarılı olduktan sonra makinist olunabildiğini belirtti. Ayar, makinist olabilmek için 6-10 yıllık bir eğitim süreci gerektiğini ifade etti.
Ayar, Demiryolları Buharlı Trenler Açık Hava Müzesi'nde, Sakarya'da meydana gelen tren kazasına ilişkin basın toplantısı düzenledi.
Kaza bölgesinde trenin süratinin 130 km/saatken, makinist livre (hız çizelgesi) sürati olan 80 km/saate inebilmek için fren yapmasına rağmen ancak 118 km/saate düşebildiğini hatırlatan Ayar, lokomotif ve vagonların fren sisteminin teknik elemanlarca araştırılması gerektiğini belirtti.
Pek çok şey
araştırılmalı
Kondovit (fren) hattına pislik gelerek, valfleri (hava fren dağıtıcısı) arızalanmış olabileceğine dikkati çeken Ayar, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Diğer etkenlerden vagonların hava sisteminde veya vagonların bojilerinde yolun durumuna göre kendi pozisyonunu alamaması veya boji göbek milinin kopması gibi etkenlerin, yaz aylarında aşırı sıcaklardandolayı raylarda meydana gelen genleşmeler ve uzama katsayıları normal değerlerin üzerine çıkarak yolu kaydırmış, S veya dirsek yapmış olabileceği teknik olarak araştırılması gerekmektedir."
Ayar, bu teknik nedenlerden dolayı hızla ilgili verinin tek başınayeterli olamayacağının, herkes tarafından kabul edilmesi gerektiğini kaydederek, diğer etkenlerin de araştırılmasından sonra bu verilerin toplanarak kaza nedeninin ortaya çıkarılmasını istedi.
Demiryollarının, ne olursa olsun dünyada kullanılan en güvenli taşıma sistemi olduğunu ifade eden Ayar, demiryolu çalışanlarını, demiryollarına destek vermeye çağırdı.
İnsanları inandırmak için güçlü bir yapı kurmak gerektiğini vurgulayan Ayar, bunun için sadece travers, balats taşları gibi alt yapı malzemelerinin değişmesinin yeterli olmadığını, zeminin, fizibilite çalışması yapılarak sağlamlaştırılması gerektiğini söyledi. Ayar, "Makinistlerin çalışma koşullarının iyileştirilmesi, makinistliğin basite alınmaması, makinede görev yapan personelin mutlaka teknik personel olması gerekmektedir" diye konuştu.
Nasıl makinis
olunur?
DEMARD Genel Başkanı Musa AyarH, hzlandırılmış trene ilişkin kuşkularının bulunup bulunmadığı, bazı kuşkularını, DDY yetkililerine iletmeleri sonucu, varış süresinin 5 saatten, 5 saat 15 dakikaya çıktığını anlattı. Ayar, makinistlik okulunun bulunup bulunmadığına ilişkin bir soruyu yanıtlarken, Eskişehir Demiryolu Meslek Lisesi'nin bulunduğunu belirti.
Ayar, okulun ardından, 10 bin kilometrelik bir yolun kattedilmesi ve yardımcı makinist kursunun başarıyla bitirilmesinden sonra, manevramakinisti olunduğunu söyledi. Ayar, ardından ana hat makinistlik kursuna katılan personelin, sınavı geçmesiyle simülatör eğitimine tabitutulduğunu, burada başarılı olduktan sonra makinist olunabildiğini belirtti. Ayar, makinist olabilmek için 6-10 yıllık bir eğitim süreci gerektiğini ifade etti.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.