'Su kaynaklarının yönetimi milli kalmalı'
Hatay Milletvekili ve TBMM Başkanlık Divanı Katip Üyesi Mehmet N. Ahrazoğlu, 548 sıra sayılı Kanun Tasarısı'nın 9'uncu maddesi üzerinde verdiği önerge hakkında TBMM'de söz aldı. Ahrazoğlu, "Bu geçici madde sulama birliği üyesi çiftçilerimiz için mağduriyettir, haksızlıktır, adaletsizliğe neden olacaktır." dedi.
12.04.2018 00:00:00
Kanun tasarısının 9'uncu maddesinde 6200 sayılı Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü Teşkilat Kanunu'na geçici maddeler eklenmekte olduğunu belirten Ahrazoğlu şunları söyledi: "Eklenen 9'uncu maddeyle, maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce tahakkuka bağlanmış ancak tahsil edilememiş baraj ve göletler gibi depolama tesislerinin sulama maksadına ilişkin yatırım bedeli ve sulama tesislerinin yatırım bedellerinin tahsilinden ve takip işlemlerinden vazgeçilmesi ve bu alacaklardan tahsil edilenlerin iade edilmeyeceği düzenlenmektedir. Bu geçici madde sulama birliği üyesi çiftçilerimiz için mağduriyettir, haksızlıktır, adaletsizliğe neden olacaktır. Zira, daha önceden çiftçiler tarafından parası ödenen gölet veya barajların ödenen miktarlarının iade edilmemesi haksızlık olacaktır. Önergemizde de belirttiğimiz üzere, bu alacaklardan tahsil edilenlerin sermaye değeri üzerinden iade edilmesi gerekmektedir. Tamamı ödenmiş yatırım var ise tesis, yatırım bedelini ödeyen kamu tüzel kişiliğine devredilmelidir. Sulama birliği üyesi çiftçilerin mağduriyetini giderecek önergemizin siz sayın Milletvekillerimiz tarafından destekleneceğini umuyoruz."
Tam anlamıyla, yeterince düzenlenmeden, olgunlaştırılmadan tasarıdan beklenen faydanın, amacın tam olarak ortaya konulmadığını ve tasarıyı hazırlayanların konuya yeterince vâkıf olmadığını açıklayan Ahrazoğlu, Türkiye'de sulu tarımda kullanılan sulama suyunun yüzde 30'unu yöneten Sulama Birliklerinin su konusunda yatırım yapmak isteyen ulusal ve uluslararası güçlerin önüne engel olarak çıktığını belirterek şunları söyledi: "Kullanıcıları tarafından yönetilen ülkemizdeki su kaynaklarının önce belediyelere, özel idare kurumlarının yönettiği kurumlara, nihai olarak da, özel sektöre geçmesinin önünü yüce Meclisin açmamasını diliyorum."
YENİ MESAJ/ANKARA
Tam anlamıyla, yeterince düzenlenmeden, olgunlaştırılmadan tasarıdan beklenen faydanın, amacın tam olarak ortaya konulmadığını ve tasarıyı hazırlayanların konuya yeterince vâkıf olmadığını açıklayan Ahrazoğlu, Türkiye'de sulu tarımda kullanılan sulama suyunun yüzde 30'unu yöneten Sulama Birliklerinin su konusunda yatırım yapmak isteyen ulusal ve uluslararası güçlerin önüne engel olarak çıktığını belirterek şunları söyledi: "Kullanıcıları tarafından yönetilen ülkemizdeki su kaynaklarının önce belediyelere, özel idare kurumlarının yönettiği kurumlara, nihai olarak da, özel sektöre geçmesinin önünü yüce Meclisin açmamasını diliyorum."
YENİ MESAJ/ANKARA














































































