Önceden ana caddelerde bulunan tabela ve ilanların vergilerini büyükşehir belediyesi, ara sokaklardaki tabela ve ilanların vergisini de ilçe belediyelerinin aldığını anlatan Akyürek, şimdi her iki belediyenin de tutanak tutup vergi istemeye başladığını söyledi. Akyürek, hiç bir ekonomik ölçüye dayandırmadan artırılan tabela ve ilan vergilerini protesto için esnafın tabela indirme eylemi başlattığını, Coca Cola, Ülker gibi ulusal ölçekli birçok firmanın da çok sayıda reklam panolarını söktüğünü kaydetti. Bu durumdan tabela ve reklam işiyle uğraşan 3 bin esnaf, 10 alt sektör ve buralarda çalışan 4 bin 500 çalışanın olumsuz etkilendiğine de işaret eden OSİAD Başkanı Mehmet Akyürek, uygulamanın düzeltilmesi için şimdiye kadar belediye yetkilileri ile yapılan toplantılardan birsonuç alamadıklarını, uygulamanın devamı halinde eylemlerini yaygınlaştıracaklarını söyledi. Tabela-reklam vergilerinin 1992'den beri artırılmadığını, önceki rakamları kendilerinin de gerçekçi bulmadığını anlatan Akyürek, bu verginin, İçişleri Bakanlığı tarafından çıkarılacak bir yönetmelikle belirlenecek esaslar dahilinde belediyeler tarafından uygulanmasını istedi. Halen verginin aynı ildeki ilçe belediyeleri tarafından da farklı tutarlarda uygulandığını, en yüksek artışları Yenimahalle Belediyesi'nin yaptığını açıklayan Akyürek, bu tür hiç bir standardı bulunmayan uygulamaların esnafı mağdur ettiğini belirterek, vergilerin, esnaf temsilcilerinin de görüşü alınarak belirmesi gerektiğini vurguladı.
Toplantıya katılan esnaf da belediyelerin 20-30 santimetrekarelik tabelalardan bile belediyenin 1 metrekarelik vergi aldığını, tabelayı esnafın asmasına karşın ayrıca asma ve bakım ücreti talep ettiğini söyledi. Esnaf, yüksek tutarlardaki vergileri ödememek için tabelalarını sökeceğini ifade etti.
















































































