Münevver, kalbi mütmain insandır
İnsanın varlık alemine gelişindeki maksat, Allah'ı bilmektir. Bizim literatürümüzde münevver, Allah'ı bilen aydın insan, geldiği Rabb'ına kalb yoluyla gidip, O'nun tecellilerini gönlünde seyreden, nura kavuşan insan demektir. Münevver, İslam'ı yaşayan ve gönlünde Hakk'ı bulandır. İnsan, esasen münevver olmak mecburiyetindedir de... Meseleye bir başka açıdan bakıldığında insan gözünün hiç doymadığını görüyoruz. İhtirasının sonsuz, azim ufuklarının da hudutsuz olduğunu müşahade ediyoruz. Buna işaretle Yüce Peygamberimiz (sav); "İnsanoğlunun bir vadi altını olsa ikincisini ister, iki vadi altını olsa bir üçüncüsünü ister. Onun gözünü ancak bir avuç toprak doyurur" buyurmaktadır. Demek oluyor ki hırsın sonu yoktur. Çünkü ruh cevheri sahibini buluncaya kadar arayış ve koşusuna devam edecektir. Onun için Rabb'ını arayan ruhu madde ile tatmin etmek mümkün değildir. Hadisteki nükte de budur. Ruh, ancak sahibi ile mutmain olur. Nitekim Kur'an-ı Kerim'de, "Kalpler ancak Allah'ı zikirle mutmain olur" buyurulmaktadır. Kalbi mutmain insan münevver insandır.
Hikmetli söz
"Maddeye esir olmayan, maddeyi esir alan, Hak için madde hakimiyeti kuran bir dünya özellikle bir nesil bekliyoruz."
Prof. Dr. Haydar BAŞ
İnsanın varlık alemine gelişindeki maksat, Allah'ı bilmektir. Bizim literatürümüzde münevver, Allah'ı bilen aydın insan, geldiği Rabb'ına kalb yoluyla gidip, O'nun tecellilerini gönlünde seyreden, nura kavuşan insan demektir. Münevver, İslam'ı yaşayan ve gönlünde Hakk'ı bulandır. İnsan, esasen münevver olmak mecburiyetindedir de... Meseleye bir başka açıdan bakıldığında insan gözünün hiç doymadığını görüyoruz. İhtirasının sonsuz, azim ufuklarının da hudutsuz olduğunu müşahade ediyoruz. Buna işaretle Yüce Peygamberimiz (sav); "İnsanoğlunun bir vadi altını olsa ikincisini ister, iki vadi altını olsa bir üçüncüsünü ister. Onun gözünü ancak bir avuç toprak doyurur" buyurmaktadır. Demek oluyor ki hırsın sonu yoktur. Çünkü ruh cevheri sahibini buluncaya kadar arayış ve koşusuna devam edecektir. Onun için Rabb'ını arayan ruhu madde ile tatmin etmek mümkün değildir. Hadisteki nükte de budur. Ruh, ancak sahibi ile mutmain olur. Nitekim Kur'an-ı Kerim'de, "Kalpler ancak Allah'ı zikirle mutmain olur" buyurulmaktadır. Kalbi mutmain insan münevver insandır.
Hikmetli söz
"Maddeye esir olmayan, maddeyi esir alan, Hak için madde hakimiyeti kuran bir dünya özellikle bir nesil bekliyoruz."
Prof. Dr. Haydar BAŞ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.