Tarladan markete fiyat farkı azaltılmalı
Türkiye'de tarladan markete ulaşan ürünler arasındaki fiyat farkı, tüketicileri ve üreticileri şaşırtıyor. Üretici ve tüketici arasındaki bu farkın azaltılması için daha şeffaf ve adil bir tedarik zinciri yönetimi gerekiyor
03.04.2024 13:15:00 / Güncelleme: 03.04.2024 13:18:01
Ahmet Haydar Tarhanlı
Ahmet Haydar Tarhanlı





Ürünler tarladan toplandıktan sonra marketlere ulaştırılması için lojistik ve dağıtım süreçleri gereklidir. Bu süreçlerde taşıma, depolama, ambalajlama ve dağıtım maliyetleri artış gösterir. Bu maliyetler, ürün fiyatlarına yansır ve marketteki fiyatı artırır.
Ürünler tarladan markete gelirken ara satıcılar (toptancılar, komisyoncular) aracılığıyla geçer. Ara satıcılar, ürünleri alıp satarken kâr elde eder ve bu da fiyatları yükseltir. Üretici ile son tüketici arasındaki bu aracılar, fiyat farkının büyümesine katkıda bulunur.
Bazı ürünler mevsimsel olarak sınırlı bir dönemde üretilir. Bu dönemde talep artar, ancak arz sınırlıdır. Bu da fiyatları yükseltir. Marketler, tüketici talebini karşılamak için bu dönemde daha yüksek fiyatlarla ürünleri satışa sunar.
Market zincirleri büyük ölçekte ürün alımı yapar ve üreticilere daha düşük fiyatlar teklif edebilir. Üreticilerin pazarlık gücü düşük olduğunda, marketler daha düşük fiyatlarla ürünleri alır. Rekabet az olduğunda, marketler fiyatları daha rahat belirleyebilir.
Tüketiciler bazen marka imajına ve alışkanlıklarına göre ürünleri tercih eder. Marketler, marka bilinirliği ve tüketici alışkanlıkları nedeniyle daha yüksek fiyatlarla ürünleri satabilir.
Bu faktörler, tarladan markete fiyat farkının oluşmasına katkıda bulunur. Üretici ve tüketici arasındaki bu farkın azaltılması için daha şeffaf ve adil bir tedarik zinciri yönetimi önemlidir.
Ürünler tarladan markete gelirken ara satıcılar (toptancılar, komisyoncular) aracılığıyla geçer. Ara satıcılar, ürünleri alıp satarken kâr elde eder ve bu da fiyatları yükseltir. Üretici ile son tüketici arasındaki bu aracılar, fiyat farkının büyümesine katkıda bulunur.
Bazı ürünler mevsimsel olarak sınırlı bir dönemde üretilir. Bu dönemde talep artar, ancak arz sınırlıdır. Bu da fiyatları yükseltir. Marketler, tüketici talebini karşılamak için bu dönemde daha yüksek fiyatlarla ürünleri satışa sunar.
Market zincirleri büyük ölçekte ürün alımı yapar ve üreticilere daha düşük fiyatlar teklif edebilir. Üreticilerin pazarlık gücü düşük olduğunda, marketler daha düşük fiyatlarla ürünleri alır. Rekabet az olduğunda, marketler fiyatları daha rahat belirleyebilir.
Tüketiciler bazen marka imajına ve alışkanlıklarına göre ürünleri tercih eder. Marketler, marka bilinirliği ve tüketici alışkanlıkları nedeniyle daha yüksek fiyatlarla ürünleri satabilir.
Bu faktörler, tarladan markete fiyat farkının oluşmasına katkıda bulunur. Üretici ve tüketici arasındaki bu farkın azaltılması için daha şeffaf ve adil bir tedarik zinciri yönetimi önemlidir.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.