Tavukta umutlar Uzak Doğu’da
İSHİB Başkanı Müjdat Sezer, kanatlı (tavuk, hindi, yumurta vesaire) ürünlerinde Orta Doğu ülkelerinin Türkiye’nin en büyük pazarı olduğunu belirterek, AB ve Çin pazarının açılması için çalıştıklarını, başarmaları halinde ise sektörün atılım yapacağını söyledi
09.06.2019 00:00:00





Kanatlı ürünleri sektörü dünya alıcıları İstanbul'da buluşuyor. 13-15 Haziran tarihleri arasında İstanbul'da 9. kez düzenlenecek olan Tavukçuluk ve Teknolojileri Uluslararası İhtisas Fuarı VIV TÜRKİYE 2019, sektördeki yenilikleri ve son teknolojik ürünleri dünyaya tanıtacak.
Fuarı, 15 bini aşkın sektör profesyoneli alıcının ziyaret etmesi bekleniyor. İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği (İSHİB) Başkanı Müjdat Sezer, iki yılda bir düzenlenen VIV İstanbul Fuarı'nın dünya pazarları olduğu kadar özellikle Ortadoğu, Balkanlar ve Türk Cumhuriyetleri pazarına ihracatı artırmada önemli bir fırsat olduğunu belirterek, kanatlı ürünleri sektörünün 2018 yılında bir önceki yıla göre ihracatını yüzde 13 oranında artarak 1 milyar 107 milyon dolarlık ihracat yaptığını hatırlattı.
Ana pazar Orta Doğu
Sektörün ihracat artışına 2019 yılında da devam ettiğini kaydeden Sezer, şunları söyledi: "Geride bıraktığımız Mayıs ayında su ürünleri ve hayvansal mamuller ihracatının geçen yılın aynı ayına oranlar yüzde 9.1 aratarak 231.3 milyon dolar olarak gerçekleşti. Ocak-Mayıs döneminde ise ihracat yüzde 7.4 artışla 1.1 milyar dolar oldu. Başta Irak olmak üzere Orta Doğu ülkelerinin tavuk eti ihtiyacının büyük bir kısmı ülkemiz tarafından karşılanıyor. Kanatlı ürünleri sektöründe en fazla ihracat yapılan ülkeler; Irak, Suudi Arabistan, Katar, Birleşik Arap Emirlikleri ve Azerbaycan oldu."
Çin pazarı iştah kabartıyor
Türkiye'den kanatlı ürünlerin Japonya'ya ihracatı ile ilgili izin prosedürlerinin 2017 yılında tamamlanmasından sonra Japonya pazarı da kanatlı ürünler sektörü için açıldı. İSHİB Başkanı Müjdat Sezer, Japonya'ya sektör ihracatının 2018 yılı 2. yarısında 2 milyon dolara ulaştığını belirterek, "Kanatlı ürünleri sektöründe Japonya pazarı için 2019 yılında 20 milyon dolarlık ihracat hedefliyoruz. İhracatın bu rakama ulaşması ile Türkiye'den Japonya'ya ihraç edilen ürünler sıralamasında kanatlı ürünlerinin yedinci sıraya yükselmesi bekleniyor" dedi. Sezer, Japonya gibi Çin pazarının da Türkiye için büyük önem taşıdığını, Çin'e yönelik kanatlı ihracatının açılması için ilgili bakanlıklarla irtibat halinde çalışmalarına devam ettiklerini bildirdi. Sezer, "Çin ve AB pazarı açılırsa sektörün ihracatı iki kat artar" şeklinde konuştu.
M. YASİN ERKOL / İSTANBUL
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.