logo
28 TEMMUZ 2025

Ticarette oyunun kuralları değişiyor

Araştırmalar tüketicilerin taleplerinin gelecek yıllarda nasıl değişim göstereceğini ortaya koyuyor. Şirketler, fırsatları ve riskleri de beraberinde getiren bu değişime göre kendilerini şimdiden hazırlamaları gerekiyor.

15.10.2016 00:00:00
Trajectory tarafından, 20 farklı ülkeden 90 binin üzerinde tüketicinin görüşü ve iş dünyası liderlerinin değerlendirmeleri alınarak oluşturulan 'Tüketici Talebinin Geleceği' adlı rapor, şirketlerin tüketicilerin gelecekte şekillenecek istek ve ihtiyaçlarını karşılamak için bugünden hazırlık yapması gerektiğine ilişkin önemli sonuçlar ortaya koydu.
 Raporda, küresel olarak değişen demografik yapı ve tüketici davranışlarının gelecek yıllarda şirketler için yeni fırsatlar sunmanın yanı sıra şirketlerin geleneksel pazarlama stratejileri için değişimi zorunlu kılabileceği belirtiliyor.
Rapora göre, dünya nüfusunun yüzde 90'ından fazlasının (7 milyarın üzerinde kişi) 2020 yılında tüketici olarak tabir edilen sınıfa dâhil olacağı tahmin ediliyor. Raporda küresel olarak giderek artan tüketici talebi karşısında şirketlerin pazara dahil olma planlarını şekillendirecek dört ana trend olduğu vurgulanıyor:
Orta gelirli tüketici sayısı hızla yükseliyor
Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü verilerine göre; günümüzde dünya nüfusunun yedide birini oluşturan orta gelirli tüketiciler günlük 10-20 dolar arasında gelir elde eden bireyler olarak tanımlanıyor.
2020 yılında 3.2 milyara, 2030 yılında ise 4.9 milyara ulaşması beklenen orta gelirli tüketici sınıfının satın alma gücü, özellikle nüfusun yoğun olduğu Asya'daki şirketlerin stratejileri üzerinde büyük bir etki yaratacak.
Raporda; bu segmente odaklanan şirketlerin, tüketicilerin kültürel farklılarından kaynaklanan tercihlerini, satın almayı etkileyen bir faktör olarak göz önünde bulundurmaları gerektiği de vurgulanıyor.
Dijitalleşme tüketici beklentilerini etkiliyor
İnternet kullanımının özellikle mobil cihazlar yoluyla gittikçe yaygınlaşması, tüketicilerin çok daha fazla seçeneğe sahip olduğu ve her zamankinden daha yüksek bir farkındalık ile hareket ettiklerine işaret ediyor. 2020 yılında 6.1 milyar bireyin akıllı telefon kullanacağı tahmin ediliyor.
Raporda; 1990'ların ortaları ile 2000'lerin ortaları arası doğumlu olarak tanımlanan Z Kuşağının, dijital teknolojilerin doğal kullanıcıları olarak, tüketim tercihlerinin, kullanım kolaylığı ve erişebilirlik ile ilgili beklentilerine göre şekillendiği belirtiliyor.
Rapora göre; tüketicilerin mağazadan satın almak yerine online alışverişe yönelmesi ile ortaya çıkan davranış değişimi, hem gelişmiş hem de gelişmekte olan pazarlarda görülüyor. Örneğin Brezilya, Çin ve Türkiye gibi gelişmekte olan pazarlarda tüketicilerin yüzde 40'tan fazlası ayda en az bir kez internet üzerinden alışveriş yapıyor.
Kadınların ekonomik gücü artıyor
Kadınların ekonomik gücü dünya genelinde kayda değer şekilde artıyor. Kadınların elde ettiği gelirin, 2010 yılında 12 trilyon dolar iken, 2018 yılında 18 trilyon dolara yükselmesi bekleniyor.
Rapora göre; bu segmenti hedeflemek isteyen şirketlerin, kadınların iş odaklı yaşam biçimlerine hitap edecek yansıtacak bir yaklaşım benimsemesi gerekiyor. Konu ile ilgili yapılan anketler, erkek (yüzde 68) ve kadınların (yüzde 70), alışverişlerini güvenilir markalardan yapma konusunda benzer tutumlar sergilediklerini gösteriyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
İran, UAEA ile yeni bir protokol belirleyecek
ABD ile müzakere planı yok
TÜRK-İŞ, grev kararını Karayolları Genel Müdürlüğüne astı
600 bin kamu işçisini ilgilendiriyor
Bakan Yumaklı, orman yangınlarındaki son durumu paylaştı
'Bu hafta bir miktar daha riskli'
Rusya hipersonik füzelerle vurdu
Hedef Ukrayna'ya ait hava üssüydü
Yaylalar tehdit altında!
Betonlaşma hızla artıyor
Sivas'ta keneden ölenlerin sayısı 12'ye yükseldi
Kene kabusu devam ediyor
Bursa'daki orman yangınıyla ilgili 1 kişi gözaltına alındı
Adalet Bakanı Tunç açıkladı
Suriye Halk Meclisindeki koltuk sayısı 210'a çıkarılacak
Üyelerin 70'ini Cumhurbaşkanı atayacak
Hamas: Açlık sürerken müzakerelerin anlamı yok
"Gerçek adım, sınır kapılarının açılması"
Gazze'de kıtlık şiddetleniyor
İsrail soykırıma devam ediyor
İbrahim Tatlıses’in kızı Dilan Çıtak’tan bir skandal daha
Bodrum’da ‘dur’ İhtarına uymadı, aracını polisin üzerine sürdü
'Apo, PKK figüran. Senaryoyu ABD yazdı'
Prof. Dr. Haydar Baş öngörüsü yine sosyal medyayı sallıyor
Ebediyete uğurlandı
Sıcakta eğitim kurbanı olan askerlere veda
Daha sıcak olacak
Tropikal gece sıcakları geliyor
Numan Kurtulmuş tarih verdi
O komisyon Ağustos başında kuruluyor
İran, UAEA ile yeni bir protokol belirleyecek
ABD ile müzakere planı yok
TÜRK-İŞ, grev kararını Karayolları Genel Müdürlüğüne astı
600 bin kamu işçisini ilgilendiriyor
Bakan Yumaklı, orman yangınlarındaki son durumu paylaştı
'Bu hafta bir miktar daha riskli'
Rusya hipersonik füzelerle vurdu
Hedef Ukrayna'ya ait hava üssüydü
Yaylalar tehdit altında!
Betonlaşma hızla artıyor
Sivas'ta keneden ölenlerin sayısı 12'ye yükseldi
Kene kabusu devam ediyor
Bursa'daki orman yangınıyla ilgili 1 kişi gözaltına alındı
Adalet Bakanı Tunç açıkladı
Suriye Halk Meclisindeki koltuk sayısı 210'a çıkarılacak
Üyelerin 70'ini Cumhurbaşkanı atayacak
Hamas: Açlık sürerken müzakerelerin anlamı yok
"Gerçek adım, sınır kapılarının açılması"
Gazze'de kıtlık şiddetleniyor
İsrail soykırıma devam ediyor
İbrahim Tatlıses’in kızı Dilan Çıtak’tan bir skandal daha
Bodrum’da ‘dur’ İhtarına uymadı, aracını polisin üzerine sürdü
'Apo, PKK figüran. Senaryoyu ABD yazdı'
Prof. Dr. Haydar Baş öngörüsü yine sosyal medyayı sallıyor
Ebediyete uğurlandı
Sıcakta eğitim kurbanı olan askerlere veda
Daha sıcak olacak
Tropikal gece sıcakları geliyor
Numan Kurtulmuş tarih verdi
O komisyon Ağustos başında kuruluyor
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.