'TMO fındıkta fiyat kırmamalı'
Toprak Mahsulleri Ofisi’nin (TMO) elindeki fındıklarla ilgili açıklama yapan Giresun Ziraat odası Başkanı Nurittin Karan, “TMO fındığı aldığı fiyatın altında bir fiyattan satışa sunması demek, fındık üreticisine ve milli servete ihanet etmek demektir” dedi





Üretici kazanamadı
"Üreticinin elinde ürün kalmadıktan sonra 20 lira olan fındık fiyatı ancak, 15-16 liradan aldığı fındığı deposunda bekletenlerin işine yarar, üreticinin işine yaramaz" diyen Karan, şöyle devam etti: "Sonuç itibariyle serbest piyasada 20 lira olan fındık fiyatından kazanan üretici değil, tüccar olmuştur. Kaldı ki, sezon başında 14-15 lira olan fındık fiyatının şu anda serbest piyasada 20 lira olması fındık fiyatının istikrarı açısından da tehlikeli bir yaklaşımdır. Bugün elindeki malın derdine düşenler, yeni sezon öncesi fındık fiyatını aşağıya çekmenin derdine düşecektir. O zaman ürecinin dostu ve düşmanı bir kez daha ortaya çıkacaktır." TMO, elindeki fındığı piyasaya koşullarında sunması gerektiğini aktaran Karan, aldığı fiyatın altında bir fiyattan satışa sunması demek, fındık üreticisine ve milli servete ihanet etmek demektir değerlendirmesinde bulundu. İHA











































































