Trafik sigortası yaptırmak zorlaşacak
SEDDK, zorunlu trafik sigortasında aylık azami prim artış oranının, 2024'ün ilk 4 ayında yüzde 5 olacak şekilde, Mayıs ayından itibaren de hasar maliyet endeksine göre belirlenmesine ilişkin karar aldı. Artan hasar maliyetleriyle birlikte Mayıs 2024'te zorunlu trafik sigortasına en az yüzde 60 zam yapılması bekleniyor.
15.12.2023 00:46:00
HABER MERKEZİ/AA
HABER MERKEZİ/AA





Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumunun (SEDDK), Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortasında Tarife Uygulama Esasları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliği, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Buna göre, zorunlu trafik sigortasının aylık azami prim artış oranı, 2024 yılının Ocak, Şubat, Mart ve Nisan aylarında yüzde 5 olacak, Mayıs 2024'ten itibaren ise 'hasar maliyet endeksi' baz alınarak belirlenecek. SEDDK'den konuya ilişkin yapılan açıklamada, trafik sigortası primlerinin Mayıs 2024'ten itibaren asgari ücret, yedek parça, onarım ve motorlu araçlardaki fiyat değişimleri dikkate alınarak belirlenen hasar maliyet endeksine göre güncellenmeye başlanacağı ifade edilerek, maddi zararlara ilişkin teminat limitlerinin 200 bin liraya, bedeni zararlara ilişkin teminat limitlerinin de 1.8 milyon liraya yükseltildiği bildirildi.
Yeni prim sisteminde neler dikkate alınacak?
Açıklamada, değişen ekonomik koşullara bağlı olarak, hak sahiplerinin menfaatlerinin korunması ve hasar-prim dengesinin sürdürülebilirliğinin sağlanması amacıyla azami primlerin tespitinde hasar maliyet endeksi uygulamasına geçildiği belirtilerek, şunlar kaydedildi: "Mayıs 2024'ten itibaren uygulanacak olan hasar maliyet endeksi; yüzde 45 ağırlık ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından açıklanan asgari ücret artış oranı, yüzde 30 ağırlık ile Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından açıklanan harcama endeksi - kişisel ulaştırma araçlarının yedek parça ve aksesuarları fiyat artış oranı, yüzde 15 ağırlık ile TÜİK tarafından açıklanan harcama endeksi - motorlu araçlar fiyat artış oranı ve yüzde 10 ağırlık ile TÜİK tarafından açıklanan harcama endeksi - kişisel ulaştırma araçlarının bakım ve onarımı fiyat artış oranı dikkate alınarak hesaplanacaktır. Böylece bileşenleri Yönetmelik çerçevesinde belirlenmiş olan hasar maliyet endeksinin getirilmesi ile primlerin dinamik yönetimine imkan sağlanmıştır. Yönetmelik değişikliği ile ayrıca hak sahiplerinin zararlarının ekonomik koşullara uygun şekilde tazmin edilmesi amacıyla maddi zararlara ilişkin teminat limitleri 120 bin liradan 200 bin liraya, bedeni zararlara ilişkin teminat limitleri ise 1.2 milyon liradan 1.8 milyon liraya yükseltilmiştir." HABER MERKEZİ/AA
Yorumlar
Vatandaş
Sizler türk milletinin düşmanı şirketlerin dostları hiç Allah,tan korkmuyomusunuz her yıl araç sahiplerinden sigorta adı altında haraç vergi alıyorsunuz bu vergiler nereye gidiyor kaza yapan ile yapmayan niçin aynı haracı veriyor haraç diyorum çünkü adil değil vergi 0 aracı alırken zaten yüzde ellisi vergi bir her yıl artarak vergi adı ile haraç alınıyor bu ne kadar adil Allah,tan korkun oralar size baki değil ölüm var hesap günü var
Sizler türk milletinin düşmanı şirketlerin dostları hiç Allah,tan korkmuyomusunuz her yıl araç sahiplerinden sigorta adı altında haraç vergi alıyorsunuz bu vergiler nereye gidiyor kaza yapan ile yapmayan niçin aynı haracı veriyor haraç diyorum çünkü adil değil vergi 0 aracı alırken zaten yüzde ellisi vergi bir her yıl artarak vergi adı ile haraç alınıyor bu ne kadar adil Allah,tan korkun oralar size baki değil ölüm var hesap günü var