Türk çocukları daha kaygılı çıktı
Dünyada 20 ülkede 24 bine yakın çocuğun katılımıyla yürütülen bir araştırmanın sonuçlarına göre Türkiye'nin pandemi döneminde çocukların en fazla kaygı duyduğu ikinci ülke olduğunu ortaya koydu





Fakir çocuklar daha olumsuz etkilendi
Nicel araştırmanın sonuçlarını paylaşan Prof. Dr. Emre Erdoğan, araştırmanın pandemi devam ederken yapılması ve bulguları 20 ülke arasında karşılaştırma olanağı sunması açısından önem taşıdığını belirtti. Araştırma kapsamındaki 20 ülkenin tamamında pandemi döneminde çocukların öznel iyi olma hallerinin pandemi öncesine kıyasla düştüğünü belirten Prof. Dr. Erdoğan, pandeminin düşük sosyoekonomik statüye sahip çocukları daha olumsuz etkilediğine dikkat çekti. Araştırmanın bulgularına göre; pandemi öncesine kıyasla çocukların öznel iyi olma hallerinde en fazla düşüş Bangladeş'te gözlemleniyor. Türkiye'de pandemi öncesinde on üzerinden 8.5 olan ortalama memnuniyet, 5.8 olarak hesaplandı, bu oranla Türkiye çocukların mutsuzluğu açısından dördüncü sırada yer aldı. Araştırma, saha çalışmasının yapıldığı dönemde çocukların önemli bir kesiminin koronavirüsten dolayı kaygılandığını ortaya koydu. Araştırmaya katılan çocukların yüzde 51'i koronavirüsü düşündüğünde ellerinin terlediğini, yüzde 44'ü koronavirüse yakalanmaktan korktuğunu söylerken; üçte birlik kesimse televizyon ve diğer medyada koronavirüsle ilgili haberler gördüğünde kaygılandığını belirtti. Türkiye çocukların duyduğu kaygılar açısından en yüksek ikinci ortalamaya sahip ülke.














































































