Türk yöneticiler yenilikçiliğin kıymetini farketti
Dünya genelinde sağlık, enerji, beyaz eşya, finansman başta olmak üzere birçok alanda faaliyet gösteren General Electric (GE) dünyadaki yenilikçilik ortamını gösteren anketi Yenilikçilik Barometresi'nin (Innovation Barometer) ikincisini yayınladı. Araştırma şirketi StrategyOne tarafından hazırlanan araştırmaya bu sene Türkiye ilk kez dahil edildi. Sonuçlara göre, araştırmaya katılan Türk yöneticilerin yüzde 98'i yenilikçiliği rekabetçi bir ekonomi ve istihdam yaratılması için vazgeçilmez bir unsur olarak değerlendiriyor.
GE Türkiye CEO'su Kürşat Özkan tarafından açıklanan ‘Yenilikçilik Barometresi' dünya genelinde 22 ülkeden 2 bin 800 üst düzey yöneticinin katılımı ile düzenlendi. 15 Ekim - 15 Kasım 2011 tarihlerinde yapılan araştırmaya, Türkiye'den de 100 üst düzey yönetici katıldı. Araştırmaya katılan şirketlerin ortalama çalışan sayısı 1500 olarak açıklanırken, katılan kurumların yüzde 20'sinin çalışan sayısı ise 5 binin üzerinde bulunuyor.
‘Yenilikçilik Barometresi' yenilikçiliğin ekonomi ve iş gücü yaratma üzerindeki etkileri, günümüzdeki tanımı, pazara özgün yenilikçilik çalışmalarının önemi ve bu konuda başarıya ulaşmak için en önemli faktörler gibi alanlarda global ve Türk yöneticilerin bakış açılarını ortaya koyuyor.
Yenilikçi olmak zorunlu
GE Türkiye CEO'su Kürşat Özkan, “Araştırmanın Türkiye bulguları, yenilikçiliğin ve Ar-Ge'nin ekonomi üzerindeki etkisini açıkça ortaya koyuyor. Türk yöneticilerin yenilikçilik konusunda taşıdığı heves ise, önümüzdeki yıllarda Türkiye'nin ne kadar rekabetçi bir ekonomiye sahip olacağının göstergesi. Sonuçlar, Türk yöneticilerin ne kadar yapıcı, enerjik ve yaratıcı olduğunu tekrar hatırlatıyor. Her şirket Türkiye'nin hızına yetişmek zorunda. Çıkan sonuçlar Türkiye'nin vizyonu ile birebir örtüşüyor. GE Türkiye olarak, teknoloji ve bilgi birikimimiz ile bu gelişimin bir parçası olmaktan mutluyuz” dedi.
Özkan'ın verdiği bilgilere göre; Türkiye'deki yöneticilerin yüzde 98'i rekabetçi ekonomide yenilikçiliğin kaldıraç etkisi yaptığını düşünüyor. Türk katılımcıların yüzde 87'si, yenilikçiliğin yeni işgücü yaratmada önemli olduğuna dikkat çekerken, çevreci bir ekonominin bu yolla mümkün olduğu görüşünü savunanların oranı ise global sonuçlara göre yüzde 85'ken Türkiye'de yüzde 98 seviyesinde bulunuyor.
Türk yöneticilere göre yenilikçilik bazlı büyüme potansiyeli taşıyan sektörlerin başında yüzde 26 ile enerji gelirken, otomotiv ve inşaat yüzde 15 ile ikinci sırada bulunuyor. Üçüncü sıradaki telekomünikasyonun payı ise yüzde 12. Yenilikçiliğin başarılı olabilmesi için Türk yöneticilere göre en önemli üç faktör; yüzde 69'la yaratıcı düşünce, yüzde 64 ile teknik uzmanlık ve yüzde 38 ile kamu otoritelerinin sağladığı finansal destek olarak sıralanıyor.