Turkcell istikrarlı büyümesini sürdürüyor
2020 yılının üçüncü çeyreğinde tüm alanlarda beklentileri aşan oranlarda büyüme başarısı ortaya koyan Turkcell, bu yılın 9 ayında net faturalı müşteri sayısını 1.1 milyon artırdı. Turkcell üçüncü çeyrekte açıkladığı güçlü sonuçlarla birlikte yıl sonu için daha önce belirlediği hedefleri de yukarı yönlü revize etti
07.11.2020 17:25:00





Turkcell Grubu, 2020 yılının üçüncü çeyreğinde tüm alanlarda güçlü büyüme gösterirken, gelirlerini geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 16.1 artışla 7.6 milyar TL'ye çıkardı. Grup bazında FAVÖK 3.4 milyar TL'ye ulaştı, FAVÖK marjı ise 1.3 puan artışla yüzde 44.4 olarak gerçekleşti. Son çeyrekte faturalı müşteri bazını net 317 bin artıran Turkcell, yılın ilk 9 ayında ise net faturalı müşteri sayısını 1.1 milyon artırmayı başardı. Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, Turkcell'in müşterilerin ihtiyaçlarına cevap veren ve sektöre öncülük eden çözümleri sayesinde geçen yılın aynı dönemine göre 1.1 milyon net faturalı müşteri kazandıklarını belirterek şunları söyledi: "Dijital dönüşümün ivme kazandığı 3. çeyrekte Turkcell olarak bütün metriklerde güçlü bir büyüme gösterdik. Bu dönemde hem altyapımız hem de yenilikçi dijital servislerimiz ile müşterilerimizin yanında olduk. Sadece bu çeyrekte 317 bin faturalı müşteri daha Turkcell dedi. Böylece yılın başından beri 1.1 milyon net faturalı müşteri kazanmış olduk. Milletimizin Turkcell'i tercih etmesi en büyük motivasyon kaynağımız." Erkan, "Yeni normale geçiş dönemi olan bu süreçte dijital dönüşüme uyum sağlayan iş modelimiz ve dijital servislerimiz sayesinde beklentilerin üzerinde sonuçlara imza attık. Turkcell tarihinin en başarılı 3. çeyrek sonuçlarından birini aldık ve yıl sonu için belirlediğimiz hedeflerimizi yukarı yönde güncelledik" dedi.
Superbox abonesi hızla artıyor
Özellikle pandemi döneminde artan dijital tüketimi ve değişen müşteri alışkanlıklarını yakından takip ettiklerini belirten Erkan, "Müşterilerimizin fiber hızında internet ihtiyacına cevap veren Superbox ürünümüzün abone sayısı bu çeyrekte 60 bin artışla 551 bine ulaştı. Bu aynı zamanda geçen yılın aynı dönemindeki müşterinin 2.5 katı anlamına geliyor. Dijital satış kanallarımıza olan ilgi de her geçen gün artıyor. Sabit işimiz hariç Turkcell Türkiye bireysel satışlarında dijital kanallarımızın payı yüzde 12 olarak gerçekleşti. Dijital kanallarımız üzerinden yapılan siparişlerin satışa dönme oranı yıllık bazda 2 katı olurken, aylık ortalama ziyaretçi sayımız ise 28 milyon olarak gerçekleşti" şeklinde konuştu.
2020'de yatırımlar 9 milyar TL'yi bulacak
Turkcell'in 26 yıldır Türkiye'ye en fazla yatırım yapan ve istihdam üreten şirketlerden birisi olduğunu belirten Erkan, "Turkcell yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. 2020 yılı sonuna kadar toplam yatırımlarımızın yaklaşık 9 milyar TL seviyesine ulaşmasını bekliyoruz. Türkiye'nin Turkcell'i olarak bu ülke için değer üretmeye devam edeceğiz" ifadelerini kullandı. Turkcell'in güçlü iş modeli ve etkin bilanço yönetimiyle pandeminin ardından yeni dönemde hızlı büyümeyi de başardığını ifade eden Erkan, şunları kaydetti: "Üçüncü çeyrekte Turkcell'in Ukrayna'daki operasyonları kârlı büyüme gösterirken, Belarus, Ukrayna ve KKTC operasyonlarımızdan elde edilen gelir, geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 25.3 artışla 658 milyon TL olarak gerçekleşti. Bu güçlü sonuçlarla birlikte 2020 yıl sonu hedeflerimizi yukarı yönlü güncelledik. Turkcell, konsolide gelir büyümesi hedefini yüzde 14 - yüzde 15 aralığına, FAVÖK marjı hedefini yüzde 41 - yüzde 42 aralığına, FVÖK marjı hedefini ise yüzde 20 - yüzde 21 aralığına yükseltti. Güncellenen hedefler, Turkcell'in 2020 yılına başlarken belirlediği hedefleri pandeminin etkilerine rağmen yakalayacağına işaret ediyor."
Deprem sonrası Turkcell şebekesi kesintisiz çalıştı
Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, İzmir'deki depremin ardından kesintisiz iletişim için tüm imkanlarını seferber ettiklerini vurgulayarak şunları söyledi: "Öncelikle depremden etkilenen bölgedeki yaralı vatandaşlarımıza acil şifalar, hayatını kaybedenlere ise Allah'tan rahmet diliyorum. Allah ülkemize bir daha böyle acılar yaşatmasın. Depremin hemen ardından bölgede bulunan 1.7 milyona yakın müşterimize, acil iletişim ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla Acil Durum Paketi tanımlaması yaptık. Yine çeşitli nedenlerle hatları kapanmış müşterilerimizin iletişim kurabilmeleri için hatlarını açtık. Bu tür afet durumlarında telekom sektörü hayati bir rol oynuyor. Şebeke yatırımlarımın ne kadar önemli olduğunu bu depremde de net bir şekilde gördük. Biz de bu bilinçle altyapı yatırımlarımızı aralıksız olarak sürdürüyoruz. Depremin meydana gelmesi ile birlikte normalde yaklaşık 2 milyon 800 bin olan arama sayısı, 16 milyon 700 bin'e ulaşarak normal ses trafiğinin neredeyse 6 katına yaklaştı. Bu artışa karşın şebeke trafiğimizi doğru bir şekilde yöneterek yüzde 100'e yakın çağrı kurulum başarısıyla hem afetzedelerin hem de arama kurtarma ekiplerinin kesintisiz iletişim kurmalarını sağladık."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.