Turkcell'den rekor gelir
Turkcell, 2019'un ilk 6 ayında 11.9 milyar TL ile tüm zamanların en yüksek gelirine ulaştı. Şirketin net kârı da 1.7 milyar TL olarak gerçekleşti
01.08.2019 00:00:00
RECEP BAHAR / İSTANBUL
Dünyanın ilk dijital operatörü Turkcell, 2019'un ilk yarısını güçlü operasyonel ve finansal sonuçlarla noktaladı. Turkcell'in yılın ilk yarısında elde ettiği gelir toplamı 11 milyar 866 milyon TL'ye, net kârı ise 1 milyar 690 milyon TL'ye ulaşarak tarihinin en yüksek seviyelerine çıktı.
'Önce müşterim' diyen Turkcell'in ikinci çeyrekte de güçlü çift haneli büyümesini sürdürdüğüne dikkat çeken Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, "Operasyonel verimliliğimizi artırmaya yönelik aldığımız aksiyonlar ve sunduğumuz yenilikçi çözümlere artan talebin etkisiyle bu çeyrek de hızlı büyümemizi sürdürerek yılın ilk yarısını rekorlarla noktalamayı başardık.
Yeni müşteri deneyimi yaklaşımımız sayesinde abone sayımızı artırdık. Stratejik odak alanı olarak belirlediğimiz dijital servisler, dijital iş çözümleri ve Tech-Fin alanında elde ettiğimiz başarılı sonuçlar iş modelimizin ne kadar sağlam temellere oturmuş olduğunu gözler önüne serdi. Hem yılın ilk yarısında hem de ikinci çeyrekte toplam gelirlerde rekorlar kırarak bu alandaki sektör liderliğimizi perçinlemiş olduk" diye konuştu.
'Önce müşterim' diyen Turkcell'in ikinci çeyrekte de güçlü çift haneli büyümesini sürdürdüğüne dikkat çeken Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, "Operasyonel verimliliğimizi artırmaya yönelik aldığımız aksiyonlar ve sunduğumuz yenilikçi çözümlere artan talebin etkisiyle bu çeyrek de hızlı büyümemizi sürdürerek yılın ilk yarısını rekorlarla noktalamayı başardık.
Yeni müşteri deneyimi yaklaşımımız sayesinde abone sayımızı artırdık. Stratejik odak alanı olarak belirlediğimiz dijital servisler, dijital iş çözümleri ve Tech-Fin alanında elde ettiğimiz başarılı sonuçlar iş modelimizin ne kadar sağlam temellere oturmuş olduğunu gözler önüne serdi. Hem yılın ilk yarısında hem de ikinci çeyrekte toplam gelirlerde rekorlar kırarak bu alandaki sektör liderliğimizi perçinlemiş olduk" diye konuştu.
Türkiye Superbox dedi
Müşteri deneyimini geliştirmeye odaklanan yenilikçi aksiyonlar ve teklifler ile Turkcell'in bu çeyrekte faturalı, fiber ve dijital servislerde abone sayısını hızla arttırdığını kaydeden Genel Müdür Murat Erkan, "Faturalı mobil müşteri bazımız yılın ikinci 3 aylık döneminde 215 bin arttı. Fiber müşteri bazımız 15 bin artışla 1.4 milyona ulaştı.
Sadece Turkcell'in sunduğu yenilikçi kablosuz genişbant erişim ürünümüz Superbox'a gelen güçlü talep, bu çeyrekte de devam etti. Sabit tarafta, fiberle ulaşamadığımız lokasyonlarda sunduğu hızla beğeni kazanan Superbox hizmetimizi tercih eden abone sayısı ise sadece 3 ayda yüzde 130'dan fazla artışla 130 bini aştı" dedi.
Sadece Turkcell'in sunduğu yenilikçi kablosuz genişbant erişim ürünümüz Superbox'a gelen güçlü talep, bu çeyrekte de devam etti. Sabit tarafta, fiberle ulaşamadığımız lokasyonlarda sunduğu hızla beğeni kazanan Superbox hizmetimizi tercih eden abone sayısı ise sadece 3 ayda yüzde 130'dan fazla artışla 130 bini aştı" dedi.
Dijital İş Servisleri hızla büyüyor
Türkiye'nin önde gelen dev dijital dönüşüm projelerine imza atan Dijital İş Servisleri'nin yılın ilk altı ayında hızla büyümeye devam ettiğini söyleyen Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, "Dijital iş çözümleri işimiz yılın ilk yarısında yüzde 62 oranında artışla 693 milyon TL gelir yarattı.
Özel sektör ve kamu kuruluşlarının ihtiyaçlarına yönelik çözümler sunan ve dijital dönüşümlerini sağlayan servislerimizle bu alanda önümüzdeki dönemde güçlü büyümemizi sürdüreceğimize inanıyoruz" diye sözlerini sürdürdü.
Özel sektör ve kamu kuruluşlarının ihtiyaçlarına yönelik çözümler sunan ve dijital dönüşümlerini sağlayan servislerimizle bu alanda önümüzdeki dönemde güçlü büyümemizi sürdüreceğimize inanıyoruz" diye sözlerini sürdürdü.
En çok Turkcell tavsiye ediliyor
Müşteri deneyimini geliştirmeye yönelik çözüm ve uygulamalarıyla Turkcell ikinci çeyrekte de açık ara müşterilerin en çok tavsiye ettiği marka olmayı sürdürdü. Hem mobil hem de sabit hizmetler için yapılan tavsiye skoru araştırmalarına göre Turkcell ana markalar bazında tavsiye oranı en yüksek marka oldu. Mobil tarafta Turkcell üçüncü sıradaki rakibine 22, ikinci rakibine ise 10 puan fark attı.
Sabit tarafta ise Turkcell Fiber genel memnuniyete paralel olarak 14 puanla açık ara en çok tavsiye edilen marka oldu. Öte yandan Turkcell, gelirlerinin yüzde 1'ini kurumsal sosyal sorumluluk projelerine ayırıyor ve teknolojiyi hayatın hizmetine sunarak değer yaratıyor.
Sabit tarafta ise Turkcell Fiber genel memnuniyete paralel olarak 14 puanla açık ara en çok tavsiye edilen marka oldu. Öte yandan Turkcell, gelirlerinin yüzde 1'ini kurumsal sosyal sorumluluk projelerine ayırıyor ve teknolojiyi hayatın hizmetine sunarak değer yaratıyor.