Türkiye hakiki deri ürünlerde dünya lideri
Saraciye Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Süren, hakiki deri ürünlerde Türkiye'nin rakiplerinden çok önde olduğuna işaret ederek, "Ünlü markalara üretim yapıyoruz. Bu markalar ürünlerine Made in Türkiye yazıyor. Mesela Louis Vuitton İzmir'de üretim yaptırıyor. En çok bayan çantası ihraç ediyoruz" dedi.
31.12.2023 16:57:00 / Güncelleme: 31.12.2023 17:42:38
AHMET TURAN YİĞİT
AHMET TURAN YİĞİT





Temelleri 15. yüzyılda atılan ve Türkiye'nin en köklü sektörlerinden biri olan saraciye sektörünü en kapsamlı düzeyde temsil eden Saraciye Sanayicileri Derneği (SSD), yeni dönem için hazırlıklara başladı.
İstanbul Sanayi Odası Meclis Üyesi, Saraciye Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Süren, düzenlediği basın sohbet toplantısında, gelecek yıl için projelerin hızla hayata geçirileceğini belirtti. Sektörün öncelikle ele alacağı başlıklardan birinin nitelikli iş gücü sorunu olacağını ifade eden Süren, "Sektörümüz için en büyük sorunların başında yetişmiş çalışan sorunu geliyor. EYT ile birlikte firmalar nitelikli elemanlarını da kaybetti. Bu bağlamda öncelik vereceğimiz konuların başında eğitim gelecek. Rekabet avantajını korumak için nitelikli iş gücü yetiştirmemiz şart" yorumunu yaptı. Yaklaşık 15 yıldır SSD'nin yönetiminde olduğunu belirten Süren, sektörün 2024 yılına çok daha planlı gireceğini ve ihracatın da 2023 yılına göre artış göstereceğini kaydetti.
Potansiyeli yüksek bir sektör
Dünyada saraciye sektörünün 150 milyar dolarlık bir potansiyeli olduğunu belirten Hasan Süren, "Saraciye ürünleri dendiğinde akla öncelikle günlük hayatımızda sıkça kullandığımız çanta, cüzdan, kemer gibi ürünler geliyor. Ancak eyerden saat ve telefon kılıfına kadar yaklaşık 50 çeşit ürün saraciye sektörü tarafından üretiliyor. Fatih Sultan Mehmet zamanına dayanan bir sektörümüz var; bu anlamda Türkiye'de en köklü sektörlerden biriyiz. Louis Vuitton, Prada, Apple ve Patek Philippe'e kadar çok sayıda dünyaca ünlü markaya ürün tedarik ediyoruz. Örneğin Louis Vuitton için İzmir'de üretim yapılıyor. Apple için ürettiğimiz telefon ve tablet kılıfları Avrupa, Amerika ve Asya gibi farklı pazarlara ihraç ediliyor. Türkiye'den çıkan bir çanta Avrupa'da, Amerika'da, Asya'da kullanılıyor. Dünyanın çantası Türkiye'de üretiliyor. 100'ün üzerinde ülkeye ihracat yapıyoruz. 2022'de ihracatımız 320 milyon dolar oldu. Bu yıl ise yüzde 11'lik düşüş yaşadık. 2023 bir istisnaydı, daha planlı şekilde 2024'e gireceğiz. Bu anlamda 2024, 2023'ten çok daha iyi geçecek" dedi.
Maliyetler saraciyeyi de etkiledi
İhracattaki düşüşün en önemli nedeni olarak fiyat baskısı, yüksek enflasyon ve düşük kuru gösteren Süren, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Sektörümüzde yaklaşık 3 bin firma var ve firmalarımızın minimum yüzde 40'ı ihracat yapıyor. Bu yıl ilk 11 ayda ihracatımız 250 milyon dolar oldu; toplam ihracatımızın 150 milyon dolarlık kısmını ise çanta oluşturdu. En çok ihracat yaptığımız ikinci ürün ise kemer... Türkiye küresel markalar için büyük kârlılık getiren önemli bir ülke. Ancak son dönemde yüksek enflasyon, artan hammadde ve üretim maliyetleri nedeniyle sektörümüz için birtakım zorluklar da baş göstermeye başladı."
Dünyanın en zengini 'çanta' satıyor
Dünyanın en zengin insanı Louis Vuitton, Christian Dior ve Tiffany'nin sahibi olan lüks eşya devi LVMH'nin Başkanı Arnault'nun çanta üreticisi olduğuna işaret eden Süren, "Bu durum gençlerin çok ilgisini çekiyor ve sektöre karşı bakış açısını pozitif etkiliyor" dedi.
Sektörde 'çakma ürün' sorun olduğuna da işaret eden Süren, şunları söyledi: "Bu nedenle güneydeki illerde bayan çantası satamıyoruz. Turistler daha fazla ödeyerek dünyaca bilinen markaların çakma ürünlerini alıyor! Öte yandan mağazalarda ürünlerimiz 5 kat yüksek fiyatla satılıyor. Şu an piyasa zayıf… Gelecek yıl toparlanma bekliyoruz. Bu yıl içinde olabilecek bütün olumsuzluklar yaşandı. Şimdi daha iyi görüyoruz önümüzü. Mesela finansmana erişimin zor olduğunu biliyoruz. Öte yandan Çin'den baskı kalitesiz ürünlerde var. Kaliteli üründe orada da fiyatlar aynı. Biz nitelikli ürünleri daha hızlı pazara ulaştırıyoruz. Kazakistan dikkate alınması gereken bir pazar… Bavul ticaretinde her 10 müşteriden 4'ü Kazak."
Saraciye sektörünün fuarı olmadığını dile getiren Süren, kendi fuarlarını organize etmek için çaba sarfedeceklerini dile getirdi.
İstanbul Sanayi Odası Meclis Üyesi, Saraciye Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Süren, düzenlediği basın sohbet toplantısında, gelecek yıl için projelerin hızla hayata geçirileceğini belirtti. Sektörün öncelikle ele alacağı başlıklardan birinin nitelikli iş gücü sorunu olacağını ifade eden Süren, "Sektörümüz için en büyük sorunların başında yetişmiş çalışan sorunu geliyor. EYT ile birlikte firmalar nitelikli elemanlarını da kaybetti. Bu bağlamda öncelik vereceğimiz konuların başında eğitim gelecek. Rekabet avantajını korumak için nitelikli iş gücü yetiştirmemiz şart" yorumunu yaptı. Yaklaşık 15 yıldır SSD'nin yönetiminde olduğunu belirten Süren, sektörün 2024 yılına çok daha planlı gireceğini ve ihracatın da 2023 yılına göre artış göstereceğini kaydetti.
Potansiyeli yüksek bir sektör
Dünyada saraciye sektörünün 150 milyar dolarlık bir potansiyeli olduğunu belirten Hasan Süren, "Saraciye ürünleri dendiğinde akla öncelikle günlük hayatımızda sıkça kullandığımız çanta, cüzdan, kemer gibi ürünler geliyor. Ancak eyerden saat ve telefon kılıfına kadar yaklaşık 50 çeşit ürün saraciye sektörü tarafından üretiliyor. Fatih Sultan Mehmet zamanına dayanan bir sektörümüz var; bu anlamda Türkiye'de en köklü sektörlerden biriyiz. Louis Vuitton, Prada, Apple ve Patek Philippe'e kadar çok sayıda dünyaca ünlü markaya ürün tedarik ediyoruz. Örneğin Louis Vuitton için İzmir'de üretim yapılıyor. Apple için ürettiğimiz telefon ve tablet kılıfları Avrupa, Amerika ve Asya gibi farklı pazarlara ihraç ediliyor. Türkiye'den çıkan bir çanta Avrupa'da, Amerika'da, Asya'da kullanılıyor. Dünyanın çantası Türkiye'de üretiliyor. 100'ün üzerinde ülkeye ihracat yapıyoruz. 2022'de ihracatımız 320 milyon dolar oldu. Bu yıl ise yüzde 11'lik düşüş yaşadık. 2023 bir istisnaydı, daha planlı şekilde 2024'e gireceğiz. Bu anlamda 2024, 2023'ten çok daha iyi geçecek" dedi.
Maliyetler saraciyeyi de etkiledi
İhracattaki düşüşün en önemli nedeni olarak fiyat baskısı, yüksek enflasyon ve düşük kuru gösteren Süren, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Sektörümüzde yaklaşık 3 bin firma var ve firmalarımızın minimum yüzde 40'ı ihracat yapıyor. Bu yıl ilk 11 ayda ihracatımız 250 milyon dolar oldu; toplam ihracatımızın 150 milyon dolarlık kısmını ise çanta oluşturdu. En çok ihracat yaptığımız ikinci ürün ise kemer... Türkiye küresel markalar için büyük kârlılık getiren önemli bir ülke. Ancak son dönemde yüksek enflasyon, artan hammadde ve üretim maliyetleri nedeniyle sektörümüz için birtakım zorluklar da baş göstermeye başladı."
Dünyanın en zengini 'çanta' satıyor
Dünyanın en zengin insanı Louis Vuitton, Christian Dior ve Tiffany'nin sahibi olan lüks eşya devi LVMH'nin Başkanı Arnault'nun çanta üreticisi olduğuna işaret eden Süren, "Bu durum gençlerin çok ilgisini çekiyor ve sektöre karşı bakış açısını pozitif etkiliyor" dedi.
Sektörde 'çakma ürün' sorun olduğuna da işaret eden Süren, şunları söyledi: "Bu nedenle güneydeki illerde bayan çantası satamıyoruz. Turistler daha fazla ödeyerek dünyaca bilinen markaların çakma ürünlerini alıyor! Öte yandan mağazalarda ürünlerimiz 5 kat yüksek fiyatla satılıyor. Şu an piyasa zayıf… Gelecek yıl toparlanma bekliyoruz. Bu yıl içinde olabilecek bütün olumsuzluklar yaşandı. Şimdi daha iyi görüyoruz önümüzü. Mesela finansmana erişimin zor olduğunu biliyoruz. Öte yandan Çin'den baskı kalitesiz ürünlerde var. Kaliteli üründe orada da fiyatlar aynı. Biz nitelikli ürünleri daha hızlı pazara ulaştırıyoruz. Kazakistan dikkate alınması gereken bir pazar… Bavul ticaretinde her 10 müşteriden 4'ü Kazak."
Saraciye sektörünün fuarı olmadığını dile getiren Süren, kendi fuarlarını organize etmek için çaba sarfedeceklerini dile getirdi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.