Türkiye ile Fransa buzları eritiyor
Fransız mevkidaşı Macron ile yaklaşık 5 aydır ilk kez video konferans yöntemiyle görüşen Cumhurbaşkanı Erdoğan, iki ülke ilişkilerinde liderler arasında tesis edilen diyaloğun önemine işaret ederek, Fransa ile işbirliğinin "çok ciddi potansiyel taşıdığını" söyledi





Suriye, Libya ve Doğu Akdeniz'deki anlaşmazlıklar başta olmak üzere gergin bir dönemden geçen Türkiye-Fransa ilişkilerinde normalleşme adımları sürüyor. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron uzun bir aradan sonra ilk kez video-konferans yoluyla görüştü. Beştepe'den yapılan açıklamada Erdoğan'ın 1921 yılında Fransa ile imzalanan Ankara Anlaşması'nın 100'üncü yılına işaret ettiği ve Türkiye-Fransa ilişkilerinde liderler arasında tesis edilen diyaloğun her zaman büyük rolü olduğunu belirttiği kaydedildi. Fransa, Birinci Dünya Savaşı sonrasında 1921'de imzalanan Ankara Anlaşması ile Mustafa Kemal Atatürk'ün başında bulunduğu Türkiye Büyük Millet Meclisi hükümetini ve Misak-ı Milli'yi tanıyan ilk Batılı Müttefik devlet olmuş, anlaşmayla Fransa ve TBMM arasındaki savaş durumu son bulmuştu. Görüşmede Erdoğan, "İki güçlü NATO müttefiki olarak Avrupa'dan Kafkaslara, Orta Doğu'ya ve Afrika'ya uzanan geniş coğrafyada güvenlik, istikrar ve barış çabalarına önemli katkılar sağalayabiliriz. Ülkelerimizi, vatandaşlarımzın can ve mal emniyetini tehdit eden terör örgütleriyle mücadelede de ortaklaşa atabileceğimiz adımlar var. Tüm bu hususlarda Türkiye ve Fransa'nın dayanışma içinde hareket etmesini arzu ediyoruz" diye konuştu. Video konferans şeklinde gerçekleştirilen görüşmenin geçtiğimiz yılın Eylül ayından bu yana iki lider arasındaki ilk doğrudan diyalog oldu.













































































