Türkiye ile KKTC elektrik şebekesi bağlanacak
ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampüsü Elektrik Elektronik Mühendisliği Program Koordinatörü Prof. Dr. Murat Fahrioğlu, Türkiye ile KKTC arasında planlanan denizaltından elektrik bağlantısı projesinin teknik olarak hazır durumda olduğunu belirtti
Haber Merkezi





Yenilenebilir enerji payı artacak
Fahrioğlu, Türkiye'nin kurulu gücü ve kaynak çeşitliliğine değinerek, "Türkiye şebekesi Avrupa'ya 3 hattan bağlı ve sağlıklı derecede de HES'lere sahip olması nedeniyle yenilenebilir enerji oranını artırmak için müsait. Türkiye, Avrupa Şebekeler birliğine de üye ve bu birliğin Almanya'dan sonra en büyük ikinci şebekesi. Bu bağlantı, teknik, ekonomik ve çevresel anlamda Türkiye'ye ve bağlı olduğu ülkelere (Yunanistan ve Bulgaristan) büyük kazançlar sağlıyor" diye konuştu. Kuzey Kıbrıs'taki durumun ise farklılık içerdiğini dile getiren Fahrioğlu, şunları kaydetti: "Toplam kurulu kullanılabilir güç 400 megavat civarında. Bunun şu anda büyük kısmı fosil yakıta dayalı. KKTC elektrik şebekesi bir ada ülkesi olması ve diğer ülkelere bağlantısı olmaması açısından çok sağlıklı bir şebeke değil. Buna bir de şebekeyi besleyen yalnızca iki ana elektrik santral merkezi olduğunu eklersek, sorunlu durumlarda şebekenin çok kolay çöküşler yaşadığını biliyoruz. Kuzey Kıbrıs'ta elektrik kesintileri bu yüzden çok yaygın. Elde olan santraller belirli durumlarda ani talep değişikliklerine cevap veremiyorlar ve bazı ufak sorunlar bile kötü sonuçlar doğuruyor."















































































