Türkiye, Özbekistan'da doktor yetiştiriyor!
Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, Türkiye ve Özbekistan'ın iş birliğiyle Buhara şehrinde açılan Sağlık Bilimleri Üniversitesi İbn-i Sina Fakültesini ziyaret etti. Koca, "Bu fakültelerden mezun olan öğrenciler, Sağlık Bilimleri Üniversitesi diplomasına sahip olacaklardır" dedi





Sağlık Bilimleri Üniversitesi ve Buhara Üniversitesi'nin iş birliğiyle 16 Ekim 2019'da kurulan İbn-i Sina Tıp Fakültesi ve Meslek Yüksekokuluna ismini veren İbn-i Sina'nın yolundan yürüyecek doktorların yetişeceğini görmenin bir hekim olarak kendisini fazlasıyla heyecanlandırdığını ifade eden Koca, "İbn-i Sina Tıp Fakültesi ve Meslek Yüksekokulu ile Türkiye'de başarıyla uygulanan modern tıp eğitimi ve yardımcı sağlık hizmetleri modelinin, Özbekistan'a aktarılması ve tıp eğitimi alanında iş birliğinin geliştirilmesi amaçlanmıştır" dedi.
Sağlık Bakanı Koca, üniversitede eğitim dilinin Özbekçe ve Türkçe olmasının ve gelecek yıldan itibaren Orta Asya ve Türk Cumhuriyetlerinden de öğrenci kabul edilmesinin de ayrı bir övünç kaynağı olduğunu vurguladı. Koca, "Bu fakültelerden mezun olan öğrenciler, Sağlık Bilimleri Üniversitesi diplomasına sahip olacaklardır. Öğrencilerimiz, haftada 10 saat olarak planlanan Türkçe eğitimi alıyor" diye konuştu. AA














































































